Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #1 Skrevet 27. juli 2010 Ser MANGE svigermor-innlegg her inne så jeg bare lurer på en ting. De jeg kjenner som har en dårlig svigermor har ofte en svigermor som aldri har hatt en svigermor selv. En venninne hadde først en kjempebra svigermor men hennes neste svigermor var et mareritt. Hennes nåværende svigermor har selv aldri hatt en svigermor selv om hun har barn med forskjellige menn. Så det å ha en svigermor kan det lære deg å ha insikt i hvordan du skal/skal ikke være mot din svigerdatter/sønn? og om du da ikke får denne visdommen kan det da gjøre at du blir en "dårlig" svigermor? Har selv en svigermor/svigerfar som har behandlet meg dårlig. Svigermor har selv aldri hatt noen svigermor så kan det være da at hun aldri har "lært" hvordan hun skal være en bra en? Har du en god eller dårlig svigermor? Har/hadde din svigermor selv en svigermor? Vet du noe om din svigermors forhold til sin svigermor?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #2 Skrevet 27. juli 2010 Jeg har en veldig god svigermor, men hun kan gå meg litt på nervene innimellom;) Hun er veldig høylytt, ler høyt, drikker litt vel mye vin innimellom (mister nøkklene sine på byen, og camper på sofaen vår) og gir fra seg barnebarnet så fort hun begynner å gråte/ har gjoer i bleia, hehe - men bortsett fra det så er hun en veldig koselig dame som vi setter stor pris på. Hun har aldri selv hatt en svigermor, nei.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #3 Skrevet 27. juli 2010 Min svigermor har vært svigermoren fra helvete for de to andre svigerbarna. Jeg er gift med yndlingssønnen og får visst litt særbehandling ... Hennes egen svigermor var visst veldig grei og la seg aldri oppi noe som helst.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #4 Skrevet 27. juli 2010 Å joda! Min vanskelige svigermor har en svigermor selv. De later som om de er perlevenner, og treffes ofte til tross for at min svigermor ble skilt for noen år tilbake. Når de er sammen kommer det stadig syrlige meldinger begge veier, og så snart den ene går ut av rommet begynner baksnakkinga. Men de er "såå gode venner atte". Man skulle kanskje tro at min svigermor hadde lært av dette, men istedetfor har hun gjort dette til en familietradisjon: Akkurat sånn skal hun og jeg ha det. Nå er det faen meg min tur til å svi! Hun er ekstremt kritisk og negativ til alt jeg sier og gjør. Hun hater meg på en slags passiv-agressiv måte. Om hun gir meg en gave, f.eks. så er det alltid gått et skår av den, deler av pyntet mangler, eller knappene er borte. Når hun er på besøk blir jeg kvalm og får migrene. Men alt er liksom så bra likevel. Hun turte aldri å gjøre noe med sin situasjon, men så feig er ikke jeg. Livet er for kort til å ha det sånn, så nå har mannen min sagt til henne at hun ikke er velkommen hit før hun skjerper seg. Så får vi se.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #5 Skrevet 27. juli 2010 Min helvetes svigermor hadde selv en svigermor fra helvete. Forstå det den som kan. Jeg har bare sønner og har tenkt til å være en strålende svigermor som ikke legger meg opp i ting når den tid kommer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå