Gå til innhold

Mistenker øyebetennelse hos 2åring - ringe lege eller vente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett litt på nettet, og det står så mangt..

Hva gjør dere?

*forvirret*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker det bort og pøser på med saltvann. Husk utenifra og innover mot neserota når du vasker :-) Og nesespray/saltvann opp i nesa også... åpne alle sluser hehe.

Skrevet

Har poden mye gult puss, hadde jeg ringt legen og bedt om å få Fucitalmic SALVE, den skal bare taes på 2 ganger daglig.Kan smøres rundt vippene hvis det er vanskelig å få den inn på øyet. De har også noen øyedråper, men de skal brukes 8 ganger pr døgn og det blir litt slitsomt med en liten som sikkert ikke synes det er noe gøy.

Hilsen hj.pl

Skrevet

Hilsen førskolelærer :-)

Skrevet

Det første du kan prøve er å koke vann og vaske med dette. Om det ikke blir bedre på 1-2 dager så kan du kontakte lege for å få fucitalmic eller kloramfenikol, men det er som oftest ikke nødvendig med små barn. :) (Er litt motstander av å putte antibiotika på alle ondter når kroppen som oftest klarer å ordne opp helt fint på egenhånd. )

Mvh Sykepleier...

Skrevet

Øyebetennelse går stort sett over av seg selv, og bruk av antibiotikadråper/salve kan føre til ikke-følsomme mikroorganismer, så jeg ville ikke brukt det annet enn som siste utvei.

Vask med bomull eller kompresser dynket med avkjølt kamillete (alltid vask øyet fra ytterst til innerst) flere ganger daglig og la naturen gå sin gang. Barnehager presser ofte foreldre til å be legen om antibiotika, men dette er det intet grunnlag for.

Om ikke betennelsen går bort i løpet av en uke, bør du kontakte lege.

Hilsen sykepleier.

Skrevet

Oj, her har jeg fått mange gode svar fra mennesker som vet hva de snakker om! :) Men det såg ikke jeg før nå..

Jeg ringte legekontoret for å spørre hva de mente jeg skulle gjøre, ikke nødvendigvis for å få antibiotika. Hun konfererte med legen, og de ble enige om at de ville ha henne inn til en sjekk imorgen, og så tar vi det fra der. (noen fordeler må man ha for å bo på småsteder).

Men takk for svar :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...