Gå til innhold

Er det noe vits i å ringe legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen for 3, snart 4 uker siden pga svangerskapskvalme.Er 12 uker på vei. Nå er det verre og spyr 2-3 ganger ila dagen. Har ikke gått ned kilo, men heller ikke opp. Jeg er ikke dehydrert, men tror ikke jeg har veldig mye næring igjen i kroppen.Jeg spyr med en gang jeg drikker vann eller lignende. Jeg har ikke krefter til noenting. Besvimer i dusjen

HVER gang jeg tar en dusj!

Og ikke minst: Ansiktet mitt ser ut som en kjøttkake. Full av stoooore akner og kviser som har blitt til sår.

Skal jeg bare ligge slik? Burde jeg kontakte legen, eller får han ikke gjort noe? Sist ble jeg bare sendt hjem med beskjeden at det skal bli bedre og noen potafen og phenergan piller som ikke fungerer. Orker ikke mase meg inn hos legen om han bare sender meg hjem igjen med ordene : Det ordner seg snart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du bør gå til legen, dette er jo ubehaglig for deg.. Han kanskje kan hjelpe deg med noe.. Å være kvalm konstant er ubehaglig, og det er ikke bra om du ikek får nok næring i deg, kanskje du mangler jern eller noe..:)

Ta deg en tur til legen du.. Lykke til! Det er jo der han er til for, å hjelpe andre ..

Skrevet

Er nok ikke mer legen kan gjøre nei. Så lenge du ikke er dehydrert eller går mye ned i vekt blir du neppe innlagt på sykehus heller. Høres brutalt og fælt ut og si det, men slik er det faktisk å være gravid for ganske mange. Evt få sjekket jernlagrene slik at du kan ta tilskudd om du mangler jern.

Du kan forsøke akupunktur eller seaband mot kvalmen. Det hjelper for mange, men ikke alle.

Skrevet

Om du er i jobb kan han sykemelde deg, men ellers er det vel ikke så mye han for gjort..

Men du burde prøve akupunktur, i følge jordmor på helsestasjonen (som også setter nåler) har veldig mange gravide god effekt av "kvalmestillende" akupunktur. Det sto noe om det i et graivdeblad forrige gang jeg gikk gravid også, kanskje verd å sjekke ut?

Skrevet

Åhhh...What to do? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre egentlig. Jeg er virkelig fortvilet. Jeg har ferie, og skal på 12 ukers kontrollen neste fredag, men jeg tror seriøst at jeg ikke kommer til å klare meg til neste fredag. Dette er noe av det værste jeg noen gang har vært borti. Jeg bruker 5 minutter på å komme meg fra sengen og inn på sofaen, som er ca 20 meter. Jeg klarer ikke drikke vann eller noe flytende fordi det er kvalmende. Jeg orker ingenting. Og jeg er konstant sulten og tørst, men får det ikke i meg. Hvorfor er det ingen Einstein som har funnet ut en medisin for dette? Jeg har prøvd akupunktur, seaband, phenergan, postefen og zofran. INGENTING hjelper. Jeg sitter å småspiser heletiden for å slippe å bli lagt inn, men nå orker jeg snart ikke det heller. Fyttifaen...dette gjør jeg aldri igjen!

Skrevet

det sier du nå, men vet å se;-) blir vel en til, minst;-) hadde en venninne som hadde det som deg, men hun ble lagt inn til slutt da. i alle hennes tre graviditeter så tok barna all næringen hennes, og hun måtte bli lagt inn etterhvert hver gang og fikk god oppfølging siden de visste det kom til å skje med nr 2 og 3. Dra til legen hvis du er usikker. skader ikke å prøve i alle fall.

Skrevet

Burde jeg vente til legevakten åpner? Eller burde jeg dra til legen min? Tror ikke jeg kommer inn hos legen min i dag. Er litt sent på dagen.

Skrevet

Legevakten skal man kun bruke ved akutt sykdom!

Ring fastlegen din du, om han mener det er alvorlig nok får du en time rett før stengetid i dag, ellers får du en i morgen.

Skrevet

Ring legevakten du, kanskje de legger deg rett inn. Det er ganske akutt å bli dehydrert/besvime/ikke ha nok næring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...