Gå til innhold

Dere som strikker bukser til barna.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Strikker dere ribbe strikk eller vanlig? Hva gir best passform på buksene? Har laget en med ribbestrikk, men usikker på om jeg gidder det på den buksa jeg starter på nå.Myye jobb, men virker som det kanskje blir bedre passform. Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver meg på nye oppskrifter hver gang, men har aldri strikka hele buksa i ribbestrikk. Det har nok ikke jeg tolmodighet til ;) Har ikke kommet over noen oppskrift hvor det er heller, og det har nok mye med saken å gjøre :)

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=19〈=no

Synes dette er den beste jeg har strikka. Strikka den i 80, og den kan fint brukes nå når han er to år også, for jeg strikka litt ekstra på ribbestrikken.

Skrevet

hei, jeg strikker ribbestrikk med tykke pinner. Strikker bena ekstra lange. Buksa kan da brukes ca 2-3 år. Synes disse buksene har mye bedre passform.

Skrevet

Helt enig, ribbestrikk sitter best. Men var en tålmodihetsprøve å strikke til hu som snart blir åtte.

Skrevet

Jeg har gjort litt av hvert. Men når jeg strikket ribbestrikk, så strikket jeg i striper og bena litt lange. Blei knalltøff og fikk mye skryt for den:) Foresten så synes jeg de buksene er bedre i passformen, for de strekker seg bedre

Skrevet

Jeg droppet monsterfjeset da, og strikket den ensfarget i livet og stripete ben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...