vurdere1til Skrevet 27. juli 2010 #1 Skrevet 27. juli 2010 va skyldes det høye blodtrykke?? på sist kontroll var undretrykke mitt på 84, å da sa jordmor at grensa for for høyt va på 85.. er bekymret for at blodtrykke ska være for høyt denne gangen... hva blir gjort hvis jeg har for høyt blodtrykk?? er i uke 36 nå....
fiskelisken Skrevet 27. juli 2010 #2 Skrevet 27. juli 2010 Jeg har sliti litt med høyt blodtrykk i begge svangerskapene mine. Men da har 85 i undertrykk vært bra hos meg Mitt pleier som regel å ligge på fra 95-99. Aner ikke hva det kommer av men hvis legen din syntes at du ahr for høyt blodtrykk så kan du bli satt på medisiner for å holde det i sjakk. Hvis du har proteiner i urinen,hevelser og annet ubehag kan det være fare for svangerskapsforgiftning. Men det hadde han nok nevnt
vurdere1til Skrevet 27. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. juli 2010 har ikke proteiner i urinen... men hadde vist utslag på ketoner eller hva det nå var.. har hatt en del hodepine også i det siste.. blir fort svimmel.. får vel bare vente å se hva som sjer på neste kontroll, har ny kontroll på torsdag... så jeg overleve nok til da
Spinella Skrevet 27. juli 2010 #4 Skrevet 27. juli 2010 Jeg har vært igjennom akkurat dette den siste tiden. Er 29+3, og hadde forrige mandag et undertrykk på over 100, men heldigvis ingen proteiner i urinen. Det som ble gjort var at de ringte vakthavende gynekolog, og hun sa at så lenge det ikke var noe i urinen så var det ingen fare. Fikk tett oppfølging, og har vært innom flere ganger den siste uken, levert urinprøve og målt blodtrykket på nytt. Har fått beskjed om å hvile, ligge mye med føttene høyt, og bare slappe av og tenke på andre ting (ikke så lett). Var på ny kontroll i går, og da var undertrykket nede på 90, og det er ikke så ille når mitt undertrykk vanligvis ligger på 85. Allikevell blir jeg fulgt opp, får gå på kontroll hver 14. dag, og de fortsetter å følge med urin og blodtrykk. Hodepinen kommer nok av litt høyt blodtrykk, men kan like gjerne komme av bekymringen. Mitt beste råd er å bare slappe heeeeelt av, tenk at det er det beste du kan gjøre for den lille. Ligg mye, og ikke bekymmer deg.
1lykketroll+lykkeliten i magen Skrevet 27. juli 2010 #5 Skrevet 27. juli 2010 Mitt blodtrykk var på 145/93 sist onsdag (var da 33+4). Ingen proteiner i urinen og kun 0-1 på hevelse. Så jordmor blei enig med seg sjøl om at eg sko komma inn til ny kontroll om ei veka (i mårå) for å få målt blodtrykket og sjekka urinen igjen. Hu snakka litt om svangerskapsforgiftning, men då måtte der ver litt andre symptomer og forsto eg. Men det e det dei er obs på når blodtrykket er over 140/90. Hu sa at viss eg fekk panneverk eller vondt midt under brystet måtte eg kontakte hu eller legevakten. Så må sei eg er spent på kontrollen i mårå! Masse lykke til;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå