Gå til innhold

dere som er gravid å har hatt for høyt blodtrykk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

va skyldes det høye blodtrykke??

på sist kontroll var undretrykke mitt på 84, å da sa jordmor at grensa for for høyt va på 85.. er bekymret for at blodtrykke ska være for høyt denne gangen...

hva blir gjort hvis jeg har for høyt blodtrykk??

er i uke 36 nå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis blotreykket blir for høyt kan det være et tegn på svarngerskapsforgiftning og man må følge nøye med på helsetilstanden din.

Jeg hadde 140/90 på slutten av svangerskapet, men urinprøven var fin og formen ellers var fin. Fik beskjed fra jordmor at dersom jeg fikk tegn på svangerskapsforgiftning måtte jeg ta kontakt med fødeavdelingen med en gang.

Det kan være at du må sjekke blodtrykk oftere nå den siste tiden. Og dersom det blir farlig høyt blir du nok innlagt til observasjon. Evt igangsetting av fødsel

Skrevet

Det er ingenting å bekymre seg over. I uke 37 hadde jeg 180/125 og overlevde fint :) Jeg hadde svangerskapsforgiftning, og ble lagt inn for observasjon frem til ks dato, som bare var 1 uke etter jeg ble innlagt. De valgte å ta ks`et dagen etter, så jeg slapp å ligge der å vente.

Nå som du har 84, er det ingenting å bekymre seg over. Man kan ikke øke fra 84 til 105 (som ansees som grensen til å legges inn) på 2-3 uker. Det tar lengre tid å øke blodtrykket, og du klarer deg fint med litt høyt bt de siste ukene. Vedvarer det, blir du nok helt sikkert fulgt godt opp.

Lykke til, og ikke bekymre deg så mye over det. Det er ikke farlig med litt forhøyet bt i slutten av et svangerskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...