ellen-propellen Skrevet 27. juli 2010 #1 Skrevet 27. juli 2010 Tid bør barn få egen pc? Jeg vurderer å kjøpe en pc (en rosa acer hehe) til min datter i bursdags gave når hun blir 6 denne høsten. Dette for at hun skal kunne bli godt kjent med pc verden. Hun har allerede en ds,men hun spiller lite på den. Så pc vil bli brukt til cartoon network sin side,sabeltanns verden ol. Den vil bli koplet til hjemmenettverket så hun kan printe ut etc. Vi har flere pc i huset,men den som står i stuen er min jobb pc,så hun kan ikke låne den så mye.Den andre er koplet til tv med mediasenter ol så den er og sjeldent ledig. Tid kjøper dere pc til barn.
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. juli 2010 #2 Skrevet 27. juli 2010 Jenta mi har pc på rommet, hun blir 6. Dette var visstnok et "jeg vil ha pc her også fordi det har jeg hos pappa" opprør, men den er knaptnok blitt brukt! Hun fikk nytt josefinespill på den, men det var visstnok ikke så jevt som det først så ut til..... Så vi har ikke brukt penger på det, fordi hun fikk min gamle. Men jeg er glad for at jeg ikke KJØPTE en ny til henne, så lite som den blir brukt. Den bare står der og støver ned....
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 27. juli 2010 #3 Skrevet 27. juli 2010 Min bortskjemte på 4 har egen pc. Nå er det en utrangert en fra jobben min, så den kostet ikke noe. Dersom din er forsiktig med tingene sine så mener jeg at egen bærbar er kurant. Men jeg har ikke gitt det til gutta mine før de har vært eldre, ettersom de dæljer på ting når de blir sure.
meg & to små vampyrer Skrevet 27. juli 2010 #4 Skrevet 27. juli 2010 Jeg vet at det er et mål at de skal lære seg dette tidlig nå... men jeg syns ikke de trenger en egen en så tidlig. Nå er min gutt bare 4 da, men allikevel. Det er vel ikke så mange minuttene daglig de skal bruke pc? Og de bruker jo i bhg og skole også. Tenker at de kan få leke med andre ting når de er hjemme. Ja, jeg vet jeg er fæl. Men jeg har pc selv og se hvor teit jeg har blitt, he he. sånn for poengets skyld.
ellen-propellen Skrevet 27. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 27. juli 2010 Jeg jobber selv innen support på IKT og ser hvor utrolig viktig pc kunnskap er i alle yrker nå til dags. Siden jeg er blitt voksen :-( hadde jeg bare en dobbeltime med edb fra videregående før jeg begynnte i stillingen. Det har vært ett slit med mye utfordringer for å komme dit jeg er idag ang pc. Jeg ønsker heller at barna mine skal være litt fremme på dette området slik at de klarer å henge med i utviklingen. Samtidig så tror jeg det vil hjelpe henne til å lære å lese fortere.Ihvertfall kjenne igjen ord. Men som sagt,jeg er i tvil. De har brukt noe pc i barnehagen,hvordan det blir på skolen vet jeg ikke.
Mockanin Skrevet 27. juli 2010 #6 Skrevet 27. juli 2010 Min eldste var vel ca 12-13 år når han fikk sin første pc. MEN jeg ser at det er hakket før den yngste får en nå. Han maser om å sitte på pcn og spille spill titt og ofte. Vi andre (mannen, 15 åringen og jeg) har hver vår laptopp, men det blir som regel trøbbel når 4 åringen vil slippe til. 15 åringen sin pc er "fredet" for 4 åringen. Min pc har windows 7 og jeg finner ingen spill som kan brukes på den. Mannens mac er jobbpc og ofte i bruk (det gjelder min pc også) når 4 åringen vil spille. Ser at vi snart har behov for en laptopp til her i huset. Men først må vi få noen regler på plass for de elektroniske dubbedittene vi har som han allerede bruker, som bla ps3.
meg & to små vampyrer Skrevet 27. juli 2010 #7 Skrevet 27. juli 2010 Vi hadde det som fag på videregående da jeg gikk der, jeg er 30-. Og nå starter de vel mye tidligere? De bruker hvertfall i bhg til guttungen min allerede. Han blir snart 4... så jeg er egentlig ikke så bekymret for det for hans del da..
Mammaen til Isak Skrevet 27. juli 2010 #8 Skrevet 27. juli 2010 Her hvor vi bor kjenner vi noen av barna som har gått i 1-3 klasse nå, de bruker litt pc til regnespill etc, men absolutt ikke mye. Og lærerne hadde sagt på foreldremøte at det absolutt ikke var noe krav at barna hadde egen pc så tidlig. Og at de må høyere opp i barneskolen før data blir fast innslag i undervisningen. Min bruker vår pc en sjelden gang til spill, men han syns det er kjedelig og vil heller leike med lekene sine. Så han kommer ikke til å få pc nå ( er 6 år).
tvkrus Skrevet 27. juli 2010 #9 Skrevet 27. juli 2010 Alle mine tre har egen pc med internett oppkobling. de fikk da de var +/- 2år . Men vi har ikke kjøpt nye til de kun "arvet" pc fra andre eller oss . Har er del pc spill som også er arvet eller låner på bibloteket. og det er mange fine nett steder til barn på internett. her er en sammling http://www.pageoflife.org/barn.htm Hvor ofte de bruker er opp til de men tiden bestemer vi .vil si de slår på pc 17 og de vil ikke se barne tv så slår de av 1830 . Men skole arbeid for de i tillegs tid til. noen ganger kan det gå uker immelon de bruker dem ander ganger flere dager etter hvarandre
lille sprelle Skrevet 27. juli 2010 #10 Skrevet 27. juli 2010 jeg tror jeg hadde satset på en avlagt en i den alderen, men om du ikke har, så er det opp til deg. Til datteren vår på 2 år har vi nå kjøpt en sånn billig lekepc på lekebutikken. Har fullt tastatur og enkle oppgaver. Det ser ut til at hun kan bruke den et par år til og satser på at den lever så lenge. Hun kan de fleste tallene og en del bokstaver allerede, så dette blir bare en ekstra form for innlæring - men aller viktigst - underholdning i bilen på langtur. "skrive" gjør hun på min pc på fanget, men en på din datters alder kan vel mer enn det. Hva med å opprette en egen brukerident til henne på din pc om det går?
ellen-propellen Skrevet 27. juli 2010 Forfatter #11 Skrevet 27. juli 2010 Min pc er (desverre) stappet med sensitiv info og ulike programmer som tilhører jobb så jeg kan ikke ha noe privat på den. Det er mulig vi kjøper en ny til stuen og lar hun få den gamle. Det kan også være vi kjøper en brukt pc til henne. Det er ikke avklart enda. Og det er også mulig hun skal få slalomski eller snowboard. Jeg lurte egentlig på om jeg er litt gal (stormannsgal?) som vil gi pc til 6 åringen min:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå