Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #1 Skrevet 27. juli 2010 hva jobber du med? Har ditt/dine/deres barn andre barn å leke med i nabolaget? Trives du? Har så lyst å flytte fra byen, men søker info. Bor i Bergen, og vi vil flytte. Men tenker også ikke for langt bort. Setter pris på gode råd og tips :-)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #2 Skrevet 27. juli 2010 Om dere ikke tenker for langt bort så kan dere jo fint fortsette å jobbe i byen og ha det helt som vanlig egentlig. Du skal veldig langt ut på landet før lekekamerater blir noe problem altså...
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #3 Skrevet 27. juli 2010 Jobber som lærer i en liten kommune som består av 3 bygder. Her i bygda bor det ca.100 personer. Og det er masse unger:-) Du vet at på landet så er det ikke så mye å holde på med om vinteren i mørketiden så da yngler folk som bare det. I fjor var vi plaget med mange strømbrudd og i år fødes det, mistenkelig, mange unger. Tilfeldig? hehe:-) Vi trives veldig bra på landet. Det er trygt, godt og ukomplisert. Ungene lever et meget fritt liv med sykling, bading og leker med venner. Er godt å kunne slippe dem ut uten å måtte fotfølge dem hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #4 Skrevet 27. juli 2010 tanken har slått meg, men tenker det blir tungvint med barn i barnehage, blir så lange dager da. Mye tid til å fra jobb.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #5 Skrevet 27. juli 2010 Jeg jobber deltid som juridisk rådgiver i kommunen. Barna har fem lekekammerater i gang avstand. De fleste rundt oss jobber i byen og tar den timen reise hver vei.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #6 Skrevet 27. juli 2010 ville absolutt anbefalt dere å flytte nordover. Rett over nordhordlandsbroen er det et eldorado. Ungene har mange lekekamerater, og her er nok litt tryggere utenfor dørene enn i bergen. Samtidig er det ikke langt til sentrum hvis du jobber der. Full barnehagedekning er det også. Gode bussforbindelser kan også nevnes. Anbefales på det sterkeste
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #7 Skrevet 27. juli 2010 Jeg bor "på landet" (dvs ei bygd på Vestlandet) og stortrives. Ett stort pluss er full barnehagedekning og boligpriser! Vi kjøpte enebolig (fra 1993) for to år siden, som er over 200 m2 og vi betalte "bare" 2 mill. Hvor mye får du for 2 mill i en by??? En leilighet?? Kanskje et lite rekkehus?? Jeg ville aldri bodd trangt i en by når jeg kan koooose meg i mitt store hjem, med stor hage, gangavstand til badestrand og omgivelser som er trygge for barna mine! Til tross for bare 1500 innbyggere er d mange fritidstilbud for både store og små! Men d beste av alt er den flotte naturen :-))
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #8 Skrevet 27. juli 2010 høres jo supert ut, er jo dette vi ønsker oss. Men ikke for å virke "dum" men full barnehagedekning, betyr det at man ikke betaler noe for å ha barnet i barnehagen? Betaler for småen min nå 2330 i mnd. Vi ønsker oss en mer funksjonabel bolig, hage vi kan trakke rett ute i. Og ikke minst hyggelige naboer, som liker å ta seg av bolig og slå av en prat med naboen uten å føle seg rønken gransket fra topp til tå. Vi har en stor lleilighet nå, men har en knøttliten terasse. Og det er mye å gjøre i boligen. Vi får så mange overaskelser hele tiden når vi pussser opp... Og det verste av alt er at vi har naboer som føles er lite omsorgsfulle for resten av naboene i bygningen. Men å flytte utenbys byr bare på flere og flere goder. Men jobb er jo viktig og.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #9 Skrevet 27. juli 2010 Hvor langt bort vil du da? Er 10 mil for langt unna?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 27. juli 2010 #10 Skrevet 27. juli 2010 Har mye erfaring. Send gjerne en PM om du vil, så skal jeg svare senere i dag :-)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #11 Skrevet 27. juli 2010 Full barnehagedekning vil si, at alle som har søkt , får plass i barnehage,m.a.o, ingen kø. Bor også på landet, kjøpte hus på 200kvm til 1.5 mill, noe jeg knapt hadde fått en bitteliten leilighet for i Bergen. Ingen problem med venner til ungene, man blir jo kjent med folk gjennom barnehage og skole Naboene var litt tilbakeholdende i starten, men etter ett år , så er naboforholdene fantastisk:)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #12 Skrevet 27. juli 2010 Full barnehagedekning betyr bare at alle får plass. Du betaler plassen akkurat som alle andre steder.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #13 Skrevet 27. juli 2010 10 mil er ikke for langt nei. Grunnen jeg spør her, er at det er lite å finne ut av når man ser på finn.no Vil veldig gjerne flytte litt vekk, få en stor bolig - drømmebolig til en rimeligere penge. Og jobbmuligheter.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #14 Skrevet 27. juli 2010 Flytt til Os:) Her er man på landet, men likevel er det veldig sentral og ikke langt til Bergen, noe som jo er bra? og vi har handlesenter og leger og alle de viktige tingene. Jeg bor i en bondegårdområde, men bor i et lite byggefelt. Min sønn leker med nabogutten (er vel 500 meter å gå, da, men:P) Jeg trives helt sykt, og skal aldri flytte!! Jeg er forresten elev på Os vgs, og det er veldig greit:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå