Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #1 Skrevet 26. juli 2010 Her går det mye i små tullesanger som jeg har diktet selv eller så er det mye ballader og sånt.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #2 Skrevet 26. juli 2010 So ro lillemann, den synes jeg er så fin!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #3 Skrevet 26. juli 2010 En haug med Kardemomme-sanger eller så går det mest i bøker igrunn:)
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #4 Skrevet 26. juli 2010 Går mest i disse: Bæ bæ lille lam So ro lillemann Fola fola blakken Lykkeliten Oppi lauvåsen veks det jordbær Vem kan segla Trollmors vuggevise Blinke blinke stjernelill Kvelden lister seg på tå Månen Byssan lull Vi har en tulle
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #5 Skrevet 26. juli 2010 Det var mange fine. Min far sang Vem kan segla for meg da jeg var liten. HI.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #6 Skrevet 26. juli 2010 Alt mulig. Har en hel rekke jeg synger til min snart 10 mnd gammel baby. Eksempelvis: Bæ bæ lille lam. Ro ro til fiskeskjær, Lille Petter Edderkopp, Jeg vil bygge meg en gård, Politimester Bastian, Når en liten mus skal ut og gå, Alle Fugler, Jeg heter Ole Brumm, Trollmors vise + flere. Varierer litt hvor mange jeg synger da. Noen ganger bare en sang, andre ganger mange. Jeg syns det er koselig å synge for babyen min
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #7 Skrevet 26. juli 2010 Den er veldig fin:) Jeg synger mange av de jeg likte best da jeg var liten..syns det er kjempekos å synge masse med ungene.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #8 Skrevet 26. juli 2010 Hi her Ja det er kjempekoselig å synge for babyen. Jeg synger også mye av det jeg sang da hun var i magen. Sang "Gabriellas song" Den er så nydelig syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #9 Skrevet 27. juli 2010 Kjære Gud jeg har det godt Takk for alt som jeg har fått.. Osv! Mannen og jeg ble plutselig litt gladkristen etter fødselen, haha ;-)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #10 Skrevet 27. juli 2010 Vi synger morgendagens søsken (Eivind Skeie) og Tenk(j) om vi var venner (Maj Britt Andresen). Dersom du ikke har hørt de syns jeg du bør høre de. De er så fine :-)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #11 Skrevet 27. juli 2010 Her får lillebror Trollmors vuggevise og So, ro lillemann til kvelds. Husker mellomste måtte ha Postmann Pat i en periode.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #12 Skrevet 27. juli 2010 Vi har fast sangstund hver dag etter frokost (jeg er hjemme med en baby og en 4 åring). Vi bruker mye sangkort, for det liker babyen godt. Ellers masse bevegelsessanger (hjulene på bussen, lille petter edderkopp, bukkene bruse, alle barna klapper etc). Ellers så tror jeg 4 åringen kan alle sangene i den store barnesangboka. Også går vi til sanggruppe to ganger i uka. Om kvelden synger jeg som regel bare "Byssan lull" og "Kvelden lister seg på tå" eller liknende. Brukte å synge mange flere sanger om kvelden da datteren min gikk i barnehage, men nå synger vi så mye på dagen at det bare blir en sang eller to om kvelden. Setter på en CD spiller med klassisk musikk (svært lavt volum) som de sovner til. Har lest at det er bra for utviklingen av hjernen.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #13 Skrevet 27. juli 2010 Til sønnen på 5,5 år synger jeg fire sanger, de samme som jeg har sunget siden han var ca to år og bestemte selv hva han ville høre. Det er: * Trollmors vise *Bæbæ lillelam *Lille kattepus * I love rock n roll Har spurt om han vil bytte dem ut, men nei dem hører liksom til kveldrutinene.. ) Til vesla på 9 mnd syner jeg, nå er det mørkt i stall og i låve...
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #14 Skrevet 27. juli 2010 Vi har fast rutine hver kveld:) Først er det "lille pusekatt" også er det "fader jakob".Først synger jeg så synger hun etterpå,for hun må jo synge nattasang til meg også
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #15 Skrevet 27. juli 2010 Fast repertoar er Bæ, bæ lille lam og So ro. De siste månedene har vi også sunget "Alle kilebukkene på haugen sprang, spurte om Kaptein Sabeltann/ Willy Wonka/ Julenissen osv. var hjemme....." Han ELSKER den sangen :-)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #16 Skrevet 27. juli 2010 Da Leah var litt over ett fortalte hun oss at vi skulle synge "mamimi" (sulla meg litt du mamma min), så da gjorde vi det helt til hun for en måneds tid siden ville høre So ro lille mann i stedet, så nå synger vi (dvs. mannen) den ;o)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #17 Skrevet 27. juli 2010 Synger alltid - nå er det mørkt i stall og i låve, og - Når trollmor har lagt.... Vesla på 1,5 år synger med å roer seg veldig før hun legger seg Har forresten bytta ut nissunger med småjenter
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 27. juli 2010 #19 Skrevet 27. juli 2010 twinkle twinkle little star til minste og teddybear picnic for hun eldste av og til sov dokke lise .. men det var vel helst foer
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #20 Skrevet 27. juli 2010 So ro Bæ bæ lille lam Hush little baby Ollebolle Og den sist ankomne favoritten: fiskebollen lengter hjem til havet..
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #21 Skrevet 27. juli 2010 Her er det: Byssan lull Lille Måltrost Lille pusekatt Trollemor Vem kan segla förutan vind Olle Bolle Ei lita tulle med øyne blå
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #22 Skrevet 27. juli 2010 For de to eldste sang jeg de fleste av de som er nevnt over her. Den yngste har av en eller annen grunn alltid hatet å bli sunget for. Allerede som baby begynte han å strigråte så fort jeg prøvde meg på en liten trall. Men hadde jeg fått lov, hadde jeg nå i tillegg sunget denne utrolig fine vuggevisen her, Vaggvisan, sunget av Allan Edwall:
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #23 Skrevet 27. juli 2010 So ro som regel, men det siste halev året har han insistert på at jeg skal synge Postmann Pat kjempefort han er 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå