Trønderbærta Skrevet 26. juli 2010 #1 Skrevet 26. juli 2010 Ettersom vi nettopp har fått oss hest, så må jeg ordne rideutstyr til ungene, for jenta på 8 år var det ikke noe problem. Men hvor skaffe hjelp til en 4 år gammel GUTT, fant bare rosa barnehjelm jeg og det vil han IKKE ha Helst ikke sååå dyrt da.
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. juli 2010 #2 Skrevet 26. juli 2010 Kjøpte ridehjelm til jenta mi ifjor på europris jeg, til 200 kr eller noe. Den er helt sort
Trønderbærta Skrevet 26. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2010 Da skal jeg sjekke der i morgen , hadde ikke tenkt på at de hadde ride/hestesaker jeg
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. juli 2010 #4 Skrevet 26. juli 2010 Ikke jeg heller, før jeg ramla over en ;o) Finner du ikke kan du få kjøpe vår. Den er brukt 2 ganger, kanskje 20 minutter hver gang (var på ferie på vestlandet og jenta skulle ri, og stallen hadde ikke så små hjelmer, hehe)
ellen-propellen Skrevet 27. juli 2010 #5 Skrevet 27. juli 2010 Fikk selv hest når jenta mi var 4. Det er såpass sjeldent hun er med for å ri at jeg bare bruker sykkelhjelmen på henne. Hesten blir leid,og en holder i/går på siden av barnet. Når sykkelhjelmene kom husker jeg det var mange som brukte dette på ridekurs og.
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 27. juli 2010 #6 Skrevet 27. juli 2010 Du kan jo sjekke ut denne siden? De kan sikkert skaffe hvis de ikke har. Man bør IKKE ta sjanser med ridehjelm... Er ulykken først ute (som jo er hvorfor man har hjelm), er en skikkelig og god ridehjelm utrolig viktig! www.inisto.no
___ Skrevet 27. juli 2010 #7 Skrevet 27. juli 2010 Bare av nyskjerrighet,- Hva er egentlig den tekniske forskjellen på en ridehelm og en sykkelhjelm?
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 27. juli 2010 #8 Skrevet 27. juli 2010 Den tekniske forskjellen er jeg nok ikke i stand til å forklare (fordi jeg rett og slett ikke kan det), men jeg vet at en ridehjelm er konstruert for å tåle harde slag, samt evt spark fra hesten. Jeg tror ikke en vanlig sykkelhjelm vil kunne tåle samme belastning. Det er også sånn at dersom man har falt av hesten og hjelmen har gått i bakken én gang, så skal den for sikkerhets skyld byttes ut. Hvorfor ta noen sjanser liksom :-) Men for all del, dette bestemmer jo hver enkelt selv. Jeg vet bare at jeg ikke ville tatt sjansen med en sykkelhjelm, eller en billig ridehjelm fra Europris.
Trønderbærta Skrevet 27. juli 2010 Forfatter #9 Skrevet 27. juli 2010 Ettersom vi er til hesten hver dag, og guttungen rir flere ganger i uka, ønsker jeg å ha ridehjelm, og ikke bruke sykkelhjelm.
___ Skrevet 27. juli 2010 #11 Skrevet 27. juli 2010 Jeg rir ikke i det heletatt, og ikke sykler jeg heller, så det betyr ikke noe for meg. Jeg bare lurte på om det var noen forskjell. Sykkelhjelmer skal vel foresten også kastes om man har gått i bakken en gang. Er det ikke sån?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå