Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #1 Skrevet 26. juli 2010 Jeg hadde ett innlegg før idag om at jeg har så ild rød brystvorte at jeg ikke klarer å amme babyen med det ene brystet! Han pleier ALLTID å få av det brystet, for det er mest i! Han får selvfølgelig av det andre og, men det tømmes på under halve tiden! Han har skreke i hele dag og er skikkelig urolig, fordi han IKKE får av det "store" brystet!!! HVORFOR? Han nekter jo å drikke melken jeg har pumpet ut, og lager bare grimaser og spytter det ut igjen! Blir gal! Blandet 30 ml med MME og 50 ml MM (var det jeg fikk ut)! Det gikk heldigvis på høykant! Men han er like urolig! Jeg gir han mye kos og han får det andre brystet når han vil! What to do? :S
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #2 Skrevet 26. juli 2010 Den beste medisin mot såre brystvorter er faktisk at babyen suger.....
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #3 Skrevet 26. juli 2010 Ga du noe malt eller sviskemos inntill mme?? Jenta vår MÅ ha malt så fort hun får mme hvis ikke får hun vondt i magen!!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #4 Skrevet 26. juli 2010 Nå hadde jeg sånn på begge brystvortene, pluss at de (tvillinger) sugde blod. Grusomme smerter, var like ille etter 6 uker. Jeg ga opp, gikk over til mme, for en lettelse!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #5 Skrevet 26. juli 2010 Jeg følte det som at noen skar meg i brystvortene med en kniv eller klippet i dem med saks hver gang jeg ammet i begynnelsen. Men jeg pumpet ikke, håndmelket ikke og gav ikke mme. Jeg grein meg igjennom hver eneste amming og gruet meg til hver gang jeg skulle legge til babyen. Men det gikk bra, jeg led hver amming og fikk vite i ettertid at det var det beste jeg kunne gjøre i forhold til at brystvorten skulle leges. Sitt toppløs og la brystvorten lufttørke med en melkedråpe på mellom amminga. Fikk også i tips at litt honning på kunne hjelpe, men det prøvde jeg ikke fordi honninga må vaskes bort før amming. Men det skal visst virke bakteriehemmende. Pakk for all del ikke inn brystene. Og prøv ulike ammestillinger, det kan fks hjelpe å ligge for å få et annet press på enn det du er vant til. Jeg lider med deg, det skal du vite, men jeg ville prøvd å fortsette amminga fordi det går over til slutt! Masse lykke til.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #6 Skrevet 26. juli 2010 han får mme i tillegg, men han vil ikke slutte.. han er bare 4 uker og er så sint fordi han ikke får den puppen!! HI
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #7 Skrevet 26. juli 2010 Jeg ville gitt han den puppen og lidd meg gjennom det. Jeg gjorde det, og jeg synes det var bedre med grusom vond pupp og fornøyd baby enn med sinna baby for å skåne puppen. Men forstår om du ikke orker.
Sweet Amber Skrevet 26. juli 2010 #8 Skrevet 26. juli 2010 Det skal ikke være så vondt at du må lide deg gjennom det. Det er jo helt høl i huet at de skal innbille deg det:) Se på ammehjelpen.no om du finner bilder av sopp. Kan det være det du har fått? Eller er sugeteknikken feil? Feilsøk litt, men det er jo ingenting i veien med å la den puppen få hvile mens du fortsetter å prøve å gi fra den andre puppen, med litt forskjellige stillinger i tilfelle det gjør babyen din mer samarbeidsvillig:) Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #9 Skrevet 26. juli 2010 Altså.. Dere kan jo lese det andre innlegget mitt som heter "Har så vondt at jeg skjelver" på side 3! Jeg har lidd meg gjennom de første to ukene, så ble alt bra! men han har begynt å dra i brystvorten min og den er helt ødelagt! http://www.barnimagen.com/forum/thread/142127891 Problemet er at han er så urolig! uansett hvor mye han har spist, så blir han så sint når han ikke får den vonde puppen!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #10 Skrevet 26. juli 2010 Det er ingen som prøver å innbille noen det miss høl i hue. Det var et råd som jeg har prøvd selv og det funka. Vi lider oss for pokker gjennom fødsel, etter-rier osv, så hvorfor ikke prøve med puppen også. Jeg sier bare at det funka for min del. Og hvis du har lest tråden så ser du at hun har fått alle råd og tips om hva det kan være og hva hun kan gjøre i en annen tråd tidligere.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #11 Skrevet 26. juli 2010 Den fra 22.51 var til Sweet Amber, ikke HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå