mussefrk Skrevet 26. juli 2010 #1 Skrevet 26. juli 2010 Min datter på 2,5 år skal begynne i bhg neste uke, og siden jeg aldri har hatt bhg unge før, så lurer jeg veldig på hva jeg eventuelt trenger å kjøpe, og hva som er vanlig å sende med barna i bhg. Blir veldig glad får hjelp
Makko med to små gutter Skrevet 26. juli 2010 #2 Skrevet 26. juli 2010 Kjøp merkelapper... alt, til og med sokker må merkes. - Mat-boks og termos? Ellers trenger hun bare vanlige klær, en god dress og gode sko. Du må nok regne med at det kanskje går med flere skift enn når dere bare er hjemme (vi har alltid to "sett" med skiftetøy liggende i bhg). Lykke til med tilpassingen!
Tigergutt Skrevet 26. juli 2010 #3 Skrevet 26. juli 2010 I tillegg til det som er ramset opp over: solkrem, regnetøy og gummistøvler.
Gurine og gulla Skrevet 26. juli 2010 #4 Skrevet 26. juli 2010 Bleier om hun bruker det:) Ha med både varme og lette klær.
ungmortil3 Skrevet 28. juli 2010 #5 Skrevet 28. juli 2010 Sønnen min har egen bhg sekk, der jeg pakker med matboks, smokk, koseklut osv som han har med seg daglig. Mest fordi han selv syntes det er utrolig stas med denne sekken. Han er 1,5 år.
alvefrøken Skrevet 28. juli 2010 #6 Skrevet 28. juli 2010 Så fint at du har vært hjemme så lenge da!!! Mi jente var 3.5 år da hun begyne i barnehage Det med matboks kommer an på barnehagen. Min datter får all mat og frukt i barnehagen, så hun har aldri hatt med matpakke, bortsett fra da det var skogsuke i barnegagen på forsommeren. Egentlig trenger du ikke kjøpe inn noe spesielt...for jeg regner med at hun pleier å være ute noen ganger, slik at hun har regntøy, støvler, dress, evt overtrekksklær, vintertøy, lett flis til høsten, ull til vinteren.....
Tullemor til 3 Skrevet 28. juli 2010 #7 Skrevet 28. juli 2010 Hei, anbefaler siden barnehage.no! de har en kjempeflott artikkel øverst på sia si som heter " slik lykkes du med tilvenningen". Der står det både om hva slags utstyr som kan være kjekt å ha, og hva man som foreldre kan gjøre for at barnet skal få en så fin start som mulig på barnehagelivet. Jobber selv i barnehage, og synes denne artikkelen er veldig god. Men aller viktigst er det å spørre de ansatte, ingen barnehager er helt like, og alle har litt forskjellige rutiner. Men det er dere som er forelde som er ekspert på deres barn, og det er viktig for de som jobber der å få vite rutiner på soving, hva de liker å spise om de ikke praktiserer matpakkeordning osv. Spør og gravgjerne om hva barnet ditt har gjort i løpet av dagen, spesielt viktig når barna er så små at de ikke forteller så mye selv. Noen bhg har små dagbøker eller lignende der de skriver litt om dagen..Men vår bhg har erfart at en av de viktigste tingene i oppstartfasen er at dere som foreldre viser barna at det er positivt å være i bhg, selv om det ikke er like lett alltid ;o) Husk at barnet merker det om du tenker "stakkars deg som må være i bhg", usikkerheten vil smitte over og bhg kan føles "skumlere" enn det trengs. De aller fleste søte små trives godt ganske fort, det er ofte verst for oss mammer i starten! (Har selv hatt mine barn i andre bhg, og det er like tøft å forlate en liten som gråter, selv om jeg vet det går fort over! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå