Mammahjertet <3 Skrevet 26. juli 2010 #1 Skrevet 26. juli 2010 Her kommer et dumt spørsmål fra en skikkelig fersking ;-) Jeg tenker på dette med morsmelk til babyen. Det er vel slik at førstegangsfødende ikke greier å produsere morsmelk med en gang. Men hvis det går et par-tre dager før babyen får drikke fra puppen, blir ikke ungen lett urolig og grinete da? Hos meg har jeg ikke merka noe antydning til melk enda, og jeg er bare fem dager fra termin. Håper noen kan svare :-)
Monique8 Skrevet 26. juli 2010 #2 Skrevet 26. juli 2010 Det tar ikke lenger tid for melken å komme igang for en førstegangs Og det spiller ingen rolle om du har fått melk før fødselen eller ikke. Jeg er 7. gangs gravid og har ikke hatt noe som helst melk før fødselen en eneste gang. Og alle gangene, med unntak av med tvillingene, har den store melkesprengen kommet på dag 3. Med tvillingene brukte jeg en dag ekstra på å få opp produksjonen ) Dagene før melken kommer skikkelig igang er som regel ikke noe problem. Hvor ofte man må legge dem til for å få opp produksjonen er forskjellig for hvert barn.
Mammahjertet <3 Skrevet 26. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2010 Nummer sju i magen? Wow :-) Aha, da har jeg lært noe i dag også ;-) Jeg har liksom sett for meg at den nyfødte vil bli urolig og grinete av å være tom i den lille magen sin. Håper jeg blir et ordentlig naturtalent når det kommer til det med ammingen. Lykke til med nummer sju!
Monique8 Skrevet 26. juli 2010 #4 Skrevet 26. juli 2010 Takk for det Er nr.8, men 7. svangerskap siden jeg jukset m et sett tvillinger ) Litt urolig kan de selvfølgelig bli, men helt uten mat er de jo ikke. En liten vektnedgang hos de små de første døgnene er jo noe man regner med. Er først om de går lenger ned enn 10% av fødselsvekten at de begynner å mase på en. Så lenge det ikke er noe spesielt så går de første døgnene med amming helt fint Lykke til med første mirakel
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 26. juli 2010 #5 Skrevet 26. juli 2010 Jeg hadde heller ikke en dråpe melk før fødselen sist gang, men råmelka (den første melka) begynte likevel å komme allerede dagen etter fødselen, og dag 2 var det fulle mugger og melkespreng delux;) Babyene blir født med et lite "reservelager" som de kan tære på de første par dagene, og de fleste babyer er også ganske søvnige i starten, fordi fødselen tar på, også for dem. Derfor trenger ikke tom mage bety masse hyl og skrik=) Men noen babyer, som blir født ganske små eller som er spesielt urolige, kan gjerne få litt erstatning i mellomtiden, gjerne gitt på kopp av pleierne på sykehuset (min lille jente fikk det i starten, fordi hun veide bare 2900 g og var ganske slapp og sliten)
Gjest Skrevet 26. juli 2010 #6 Skrevet 26. juli 2010 At man ikke har melk før da og da når man er førstegangsfødende stemmer nok ikke hehe Jeg har mitt første barn i magen nå, og er 30+6... Puppene lekker utroooolig masse! Det bare drypper og drypper på kveldstid, og lakenet er fult av flekker etter puppene. De lekker masse om natta også nemmelig hehe Det begynte som smått i uke 18, men nå er det gulhvitt, og kommer i dramatiske menger Vesla kommer ikke til å sulte nei haha
cakes Skrevet 26. juli 2010 #7 Skrevet 26. juli 2010 wow! 8 barn.... jeg er litt engstelig for å få nr 4 liksom... hehe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå