Gå til innhold

Bare tull med hormonene...grrr!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynte jeg og spotte/småblø 5 dager etter eggløsning. Det var på torsdag og jeg har fortsatt frisk blødning men ikke nok til å kunne kalle det mensen. Ingen mensmurringer heller. Så nå har jeg mensen ei uke, rett over på 2 uker med eggløsningsmerter, så ei lita uke før spottinga begynner. Må bare syte litt, for føler meg ikke helt riktig, altså at hormonene er på rett kjøl. Er vel progesteronmangel som da vi prøvde på eldste.

Er ikke prøver nå. Slik syklus gir jo i grunn ikke sikre perioder i det hele tatt. De 3 syklusene som har vært etter h.spiralen måtte ut har startet med hhv 3,4 og nå minst 5 dager med blødning før mensen trår skikkelig inn. Blir kjempestressa hver gang, for når jeg ble gravid med minste blødde jeg friskt men lite ei uke uten at det tok seg opp.

Vet jo egentlig oppskrifta på å få kroppen i balanse fra prøving på eldste; fotsoneterapi og progesteronkrem...

Andre som sliter med progesteronmangel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke nøyaktig hva jeg sliter med hormonmessig, men jeg vet at tiden etter mensen kommer tilbake etter fødslene mine er det mye tull.

Ustabile sykluser, spotting, kviser, kviser, kviser, grining, humørsvingninger... isj. Liker det ikke.

Skrevet

Vet at det kan være ustabilt etter fødsel. Sleit imidlertid før jeg ble gravid. Mellom ungene rakk jeg bare en mens, så rakk ikke å tenke så mye. Etter sist fødsel var det som å skru på en bryter med hormonmareritt fra den dagen hormonspiralen ble satt inn. Og nå i tida etter spiralen ble tatt ut har noe bedret seg, men syklusen er på bærtur altså. Kommer ikke til å bruke noen hormonell prevansjon igjen!

Skrevet

Jeg kan heller ikke bruke noe hormonelt, bare blør av det.

Jeg vet dessverre ikke hva du kan gjøre for å fikse det. Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...