Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #1 Skrevet 26. juli 2010 Livet har vært skikkelig jævlig for meg og min familie i det siste, mye sykdom og dødsfall med påfølgende lange opphold andre steder enn hjemme. Har opplevd utrolig mye støtte fra de aller fleste venninne mine, både de nærmeste og de som er litt lenger ut i kretsen. Men to skuffer meg. Venninne 1: Veldig støttende, men sender meldinger av sorten: Hei, hvordan står det til? Vi er på verdens deiligste ferie og koser oss glugg i hjel i solen, nyter hvert sekund! Neste stopp er fornøyelselsparken! Håper alt er bra. Hallo... Jeg har det jævlig, fint at du bryr deg men jeg trenger ikke vite hvor herlig du og familien din har det. Venninne 2, eller "venninne" 2: Vært mye sammen, men er begge inngiftet i en gjeng gutter. Guttene veldig nære, og vi har ikke hatt noen vanskeligheter med å være sammen, reise osv. Har ikke sett henne på snart tre måneder, hun vet alt som har skjedd og har ikke sendt EN melding eller ringt, ikke blomster eller noe. Eneste oppmerksomheten var at min mann fikk melding fra hennes mann med kondolanse i forbindelse med dødsfallet. Så, er jeg rar og forventer for mye, eller har jeg et par venninner som er rare?
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #2 Skrevet 26. juli 2010 Folk er forskjellig når det gjelder evne til å vise medfølelse. Jeg synes du er hårsår når du ikke kan høre at venninnen din koser seg, men hun som ikke tar kontakt bør kanskje få tilbakemelding på at det sårer deg.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #3 Skrevet 26. juli 2010 Venninne 1 er jo ganske normal... Fordi om du har det tungt, stopper ikke verden opp, og kanskje du har godt av å se at det går an å ha det bra, selv om du ikke er der helt selv. Venninne 2 vet vel ikke helt hvordan hun skal forholde seg til deg. Det er ikke lett når slike ting skjer, og ikke alle vet hvordan de skal takle det. Verre er det nok ikke. Du ser det nok du å når du kommer ut av den mørke perioden din.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #4 Skrevet 26. juli 2010 Vennine 2 virker dårlig ja. Men angående vennine 1 så er det DU som har ett problem! Hvis du tåler å høre at venninen din koser seg på ferie så er du både sjalu, overfølsom og dum!!!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #5 Skrevet 26. juli 2010 Du forventer for mye! Venninne nr 1 viser jo absolutt at hun bryr seg og tenker på deg. At hun nevner hvordan de har det på ferie må du faktisk tåle selv om du er veldig selvsentrert i en slik situasjon. Venninne nr 2 har jo vist gjennom melding fra mannen at de bryr seg. Hva forventer du egentlig av venninner? Er dette nære venninner du var med flere ganger i uken og hadde veldig tette relasjoner til forstår jeg at du synes det er dumt de ikke sitter å gråter med deg, men hvis dette er vanlige venninner som du treffer innimellom er dette helt vanlige, høflige reaksjoner på hvordan du har det. Mener du at de ikke skal hygge seg, eller vil du bare ikke at de skal prate med deg i fare for at de kommer til å nevne at de har det kjekt på ferie? Du virker veldig selvopptatt, noe som er vanlig i en slik krisesituasjon...men du bør snart komme deg videre hvis du vil beholde venninnene.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #6 Skrevet 26. juli 2010 Nr 1 spør da vitterlig hvordan du har det, i tillegg sier hun at hun håper at du har det bra. Skal ikke hun fortelle at hun har det bra? JEg synes hun beskriver det, slik at du ikke behøver å spørre etter hennes ve og vel, men kan fortelle hvor ille du har det. Tydeligvis er du enten enebarn eller yngst, umoden (ung), eventuelt bare veldig selvopptatt. Folk kan få ha det bra selv om du ikke har det. HVis jeg har det ille, kan jeg faktisk klare å sette pris på at andre har det bra.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #7 Skrevet 26. juli 2010 Vet du, uansett hvor nær eller fjern venninne jeg har som har det vanskelig så sender jeg en oppmerksomhet i form av "tenker mye på deg", og ikke nødvendigvis noe om hva jeg gjør og hvordan jeg har det. Mennesker i krise er nødvendigvis ikke enebarn, yngst eller umodne.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #8 Skrevet 26. juli 2010 Som venninne hadde jeg ikke lagt ut om hvor bra jeg hadde det. Må vel ikke legge ut om hvor bra en har det midt i andres kriser?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå