Gå til innhold

Hvordan føler dere dere i dag, jenter?


trebarnsmamma?

Anbefalte innlegg

Her er formen slik:

 

-murringer/menssmerter

-veldig lyst på kjøtt hele tiden

-gråter LETT...

 

Ellers kjenner jeg ikke så mye til svangerskapet enda ;)

 

4+6 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er 6 uker på vei og har noe som kan minne om menssmerter,

har veldig bra matlyst, har lyst på noe salt hele tiden,

skal ikke så mye til før jeg hopper i taket..hehe

 

ellers så kjenner heller ikke jeg så mye til svangerskapet enda, noe som bekymrer meg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min form:

 

-TRØTT,serli på ettmidagen

-ofte sulten,men samtidig matlei (kjip kombinasjon)

-oppblåst

-hormonell/humørsvigninger

 

Er 6+2 i dag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min:

- 'Merkelig' nederst i magen

- Ømme pupper

- Løs i magen

- Trøtt og sliten

- Tisser OFTE

 

Er 4+6 idag

 

Flere som sliter med løs mage og tisser ofte eller?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg:

 

- oppblåst, mye luft/treg i magen

- trett, sover hver ettermiddag etter jobb

- sulten hele tiden, men har ikke lyst på mat

-har murringer/menssmerter i magen, men det blir bedre og bedre for hver dag :)

- ømme pupper

 

Jeg er i uke 6+1 i dag :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i uke 4+4

 

- Noen brekninger i morges

- Murring nederst i magen

- Nokså ofte på do

- Humørsvingninger

 

Et lite spørsmål: Hvordan regner dere uken? Første dag i min siste mens var torsdag 24. juni, jeg har syklus på 25 dager, da regner kalkulatorene ut termin 30. mars.

 

Den torsdagen som var nå sist, var det 4+0 eller 4+1? Og er førstkommende onsdag for meg 4+6 eller 4+7?

 

(Og er idag 4+4 eller 4+5?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyverden sin terminkalkulator er den som regner ut termin mest nøyaktig. Den regner antall riktige dager i et svangerskap i norge!

 

Så lykkelig84 du er 5 akkurat i dag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte visst et par symtomer i sta på meg!

 

-tisser ofte ja

-ømme pupper

-har en tunghets følelse nede i magen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå.. Regner man fra mandagen i den uka første mensdag er? Jeg har regnet tordag som første dag i "svangerskapsukene" jeg ettersom første dag i siste mens var på en torsdag..

 

Så jeg er nå 5+0 mener du? Det er det det står på babyverden ja ser jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det stemmer da ikke.. Da ville jo alle vært x+0 idag siden det er mandag da.. Hm.. skjønner ikke hvorfor jeg er 5 uker gravid idag på en mandag når første mensdag var en torsdag..

 

Sorry ikke meningen å ødelegge tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fordi unnfangelsen fant sted for 5 uker siden da? For babyverden regner ut unnfangelse 5.juli..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har vært en knallhard dag for min del. Med lavtrykket begynte skuldrene å værke i går, og dag våknet jeg med en stor øm lymfekjertel på nakken (standard opplegg). I tilegg har jeg vært en zombie i resten av kroppen. Jeg gråt og kjefta på samboern min da han prøvde å rydde 1 etasjen, jeg gråt ved kjøkkenbordet, og jeg gråt da jeg oppdaget at jeg hadde gått fra bilen med nøklene i og musikken på, etter selvfølgelig å ha gråti meg til nærmeste kebabsjappe. Nå har jeg sovet i 2 timer. Og all cred til min tålmodige samboer, som ordner opp og trøster meg selv når jeg er fullstendig urimelig.

 

Håper på lettere skydekke i morgen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også løs mage. Alle snakker om treg mage, men jeg må omtrent løpe på do om morningen :/ Antar det kanskje er bedre enn treg og hard mage.

 

Jeg har 7 fullgåtte uker akkurat i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenet er ikke godt :(

Er svimmel..

Trøtt,ja!!!

Merkelig følelse i underlivet...

Magen er veldig oppblåst,må nesten begynne med gravid klær alt...

Lyst på noe søtt hele tiden...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+3 i dag og kvalmen og halsbrannen har slått meg helt ut.

 

Har vært i fantastisk form helt til nå, så da har jeg en evigvarende spysyke helt til lille gullet kommer ut... Men premien er så stor så det er verdt det selv om det er veldig slitsomt i perioder.

 

Har ikke menssmerter og må ikke tisse så ofte lenger, så noen sympt forsvinner og andre kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i uke 5 fordi du har en sykluslengde på 25 dager og ikke 28 som er vanlig. Altså du ligger 3 dager forran siden du har en 25dagers syklus =) Man regner svangerskapet fra den første dagen i din siste mens,å det var jo torsdag 24 juni for deg :o) Håper du skjønner litt mer nå,ikke bare å sette seg inn i disse ukene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykkelig84 du er i uke 5 fordi du har en sykluslengde på 25 dager og ikke 28 som er vanlig. Altså du ligger 3 dager forran siden du har en 25dagers syklus =) Man regner svangerskapet fra den første dagen i din siste mens,å det var jo torsdag 24 juni for deg :o) Håper du skjønner litt mer nå,ikke bare å sette seg inn i disse ukene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykkelig84 du er i uke 5 fordi du har en sykluslengde på 25 dager og ikke 28 som er vanlig. Altså du ligger 3 dager forran siden du har en 25dagers syklus =) Man regner svangerskapet fra den første dagen i din siste mens,å det var jo torsdag 24 juni for deg :o) Håper du skjønner litt mer nå,ikke bare å sette seg inn i disse ukene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kanskje på tide med en liten oppdatering her :)

9+3

 

Nå er jeg egentlig litt nervøs og pessimistisk og redd for at noe er galt, men jeg ramser opp, så kanskje noen føler litt av det samme?

 

Sist jeg skreiv her GRÅT jeg mye, det gjør jeg ikke lenger. Eller.. jeg gråt i går.. og i dag.. men den håpløsheten som jeg kjente er borte.

 

Brystene mine.. hmm. De er like ømme lengre (dette freaker meg litt).

Tidlegere gjorde det vondt bare jeg tok av meg bhn. Nå.. kanskje hvis jeg dulter borti dem. Men kun brystvortene egentlig.

 

Jeg må ikke like mye på do. Kan sove hele natten uten dobesøk.

 

Siden søndag har jeg hatt sporblødninger. De to første dagene var det typ rosa slim på papiret. De siste dagene nå er det mer vannaktig. kan egentlig bare se det hvis jeg tisser og tørker meg(nei ikke blod i urin).. så det er snakk om lite. Siden det aldri har peaka har jeg selv utelukket spontanabort. Det burde ha skjedd by now. (desto mer redd for disse MA-ene)

 

I går hadde jeg typisk menssmerter. Jeg har hatt sånne gjennom hele svangerskapet, men nå varte det lenge -hele dagen. Det verket der nede, og brant liksom litt. I dag er det delvis borte, men fortsatt litt øm der.

 

Korsrygg/rygg/hofter. Jeg føler meg som en styltegjenger. Stiv, stiv, stiv. Bare det å gå på ujevnt underlag føles pussig.

 

Generell magesmerter som antageligvis skyldes luft. Sikkert noe av grunnen til litt ryggvondt også.

 

På en smerteskala fra 0-10 vil jeg gi alle vondtene en 2'er. Så ille er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Damer!

 

- murring av og til

- lyst på søtt på brødskiven

- blir fort sulten

- murring i brystene

- begynner å få mage

- uvel da j er sulten

- trøtt særlig på kvelden

 

11 uker på vei

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

i dag (eller i det sisste) har det vært slik at jeg kan spise å bli mett,men kort tid etter er jeg like sulten igjen...blir fort trett,humøret svinger og har ikke så god tolmodighet for de to barna som er i en anlder da de vil prøve ut grenser hehe... har noe mensliknende ubehag men det er vel fordi livmoren vokser=) har ømme bryster også,og rastløse føtter på kvelden

jeg er 13 uker i morgen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har det akkurat slik som deg "mor til 2 snart 3". Forferdelig ekkelt å føle som om det kribler i beina, og ikke klarer å holde de i ro.

Er 14 uker på vei i dag, og kjenner litt ubehag i livmorregionen... Ellers er jeg i tipptopp form, og håper det vil fortsette slik:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...