Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #1 Skrevet 26. juli 2010 Jeg har så lyst til at pappan skal få en skikkelig fest med kameratene når babyen har kommet. Men hadde det vært merkelig om jeg tok initiativ til å arrangere dette? Jeg skal selvfølgelig ikke være med, men om jeg hadde satt igang kompisene hans, sånn at jeg er sikker på at han får den festen han fortjener... Hvilken erfaring har dere som har fått barn fra krympelag? Synes den nybakte pappaen det er stas, eller er han mest sliten og kunne tenkt seg å slappe av på sykehuset med baby og mamma? Noe spesielt som pleier å skje på krympelag eller er det bare kameratgjengen som samles og drikker seg fulle?
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #2 Skrevet 26. juli 2010 Hva huleste er et krympelag???? og hvorfor vil du sende barnefaren ut på fyllekalas når du garantert trenger ham som avlastning og støtte selv???? Hadde fått helt hetta jeg om den nybakte faren bare så mye som antydet at han skulle ut på fest mens jeg er i ammetåke og prøver å få hverdagen på fote med underskudd på søvn og huset i villt kaos fordi jeg ikke har tid til annet enn å la ungen henge i puppen og prøve å sove litt og kanskje spse og dusje om jeg er heldig.... ....Og du tenker på å sende ham ut frivillig????? HVORFOR?????
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #3 Skrevet 26. juli 2010 Krympelag er en tradisjon i vennegjengen vår (og rundt i Norge tror jeg), og blir holdt mens mamma og baby fortsatt er på sykehuset. Jeg synes så absolutt han fortjener en fest, fordi han er verdens beste mann:) Er ikke aktuelt at han skal dra på fest når vi har kommet hjem fra sykehuset, og det er jeg helt sikker på at han ikke vil også! HI
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #4 Skrevet 26. juli 2010 Har aldri hørt mom krympelag, men synes det høres flott ut Det gjør da vel ingenting om den nybakte pappan tar seg en fyllekule sammen med kompiser. Men hvis krympelag er en tradisjon i vennegjengen deres, så kan sikkert noen av de hjelpe deg med ideer?
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #5 Skrevet 26. juli 2010 Her er det ikke vanlig med krympelag. Men siden det er en tradisjon i deres vennegjeng, hvorfor arrangerer ikke de ei fyllekule for den nybakte pappaen?
EleResa Skrevet 26. juli 2010 #6 Skrevet 26. juli 2010 Hos oss er det også vanlig/tradisjon med krympelag Pleier ikke å skje så voldsomme greiene, men kameratflokken samles og tar seg en pjall, noen tar en tur ut eller går på fotballkamp om det passer seg slik. Har dessverre ingen gode tips til deg i sakens anledning.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #7 Skrevet 26. juli 2010 Krympelag?!!?! Hahaha, for et navn da (ikke vondt ment) - jeg ser liksom for meg at det er fordi "tassen" til mannen liksom krymper eller noe når han blir pappa *ler høyt* Jeg har forresten heller aldri hørt om dette. Hvor i Norge bor dere?
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #8 Skrevet 26. juli 2010 Er vel underlivet til modern de håper skal "krympe" Jeg er født/oppvokst i Akershus.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #10 Skrevet 26. juli 2010 Åååja, hehehe *rister på hodet over meg sjøl* Jeg er også født og oppvokst i Akershus, men har allikevel aaaaaaldri hørt om krympelag. Snodig! ;-) Men, tror du ikke kompisene hans allerede har planlagt noe, siden du skriver at dette er tradisjon hos dere?
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #11 Skrevet 26. juli 2010 Aldri hørt om krympelag. Er det fordi far har lagt på seg i takt med mor og trenger slanking etter fødselen? Er det fest og feiring, så er det vel opp til hver enkelt familie hvordan man ønsker å feire at et liv har kommet til verden. Her blir det rolig familiefeiring, men helt alkoholfritt. Skal heller ikke ha noen stor drikkefest for meg. Har inntrykket av at mange som får barn har stort fokus på den første fylla. Det blir feil for meg. Det gjør meg ikke noe om det går to eller tre år til neste gang jeg tar et glass vin.
Guri Malla har to små Skrevet 26. juli 2010 #12 Skrevet 26. juli 2010 Navnet Krympelag kommer av at den nybakte mor endelig skal bli tynn og sexy igjen, og er etter mitt hodet en fullstendig meningsløs og idiotisk tradisjon. Bare ett sted jeg har hørt de har det i Norge, og det er i Kongsbergområdet. Er det første barnet ditt? Dersom du virkelig mener han fortjener en fest MENS du er på sykehuset så er det ditt valg. Det blir nok muligheter for han til å ta seg en fest en god stund etter at dere har kommet hjem. Heldigvis har ikke min mann så respektløse kamerater at de drar han bort fra sykehuset med en gang barnet hans er født. Og hadde han hatt det hadde han aldri dratt. Ofte blir det mer enn en øl på de festene, og mannen til hun jeg lå på rommet med kom rett og slett ikke dagen etter. Vi gråt begge to gett...
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #13 Skrevet 26. juli 2010 Jeg bor like ved Tønsberg:) Og har hørt om mange utenfor vår omgangskrets som har krympelag! Kameratene hans hjelper meg helt sikkert, og bestekameraten tar sikkert ansvar, men jeg tenkte jeg skulle si det til han at det er helt greit for meg og at jeg synes pappan fortjener denne festen med gutta siden han har holdt ut med hormonelle og grinete meg i 9 mnd, og i tillegg fordi han er verdens beste mann! Jeg klarer meg fint på sykehuset den ene kvelden, og kjenner min mann såpass godt at han er på plass formiddagen etter:) Men jeg lurte da på om noen av dere som faktisk VET hva krympelag er fornoe, har noen tips til hvordan dette kan gjennomføres... Og i tillegg om noen har vært borti at pappaen ikke syntes dette var noe artig? Er jo kjedelig å arrangere en fest han helst ikke vil være på... Lurer også på om det er teit/rart at jeg blander meg borti dette, for er jo egentlig kameratenes oppgave..
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #14 Skrevet 26. juli 2010 21:08 var HI... glemte selvfølgelig å skrive det:)
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #15 Skrevet 26. juli 2010 Her "krømpa de banfot" når pappa`n kom hjem fra sykehuset første dagen. Bestefar, onkler og venner hadde vasket huset, satt ting på plass og ordnet. Så når pappa`n kom hjem så fikk han noe godt i glasset for å feire:-) En fin tradisjon, synes jeg!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #16 Skrevet 26. juli 2010 Det er det dummeste jeg har hørt på lang tid og må være tradisjon blant de yngste fedrene dette. Mannen min har aldri hatt behov for å rangle på fylla mens jeg sitter utslitt tilbake med opprevet underliv og puppespreng og barseltårer. Han har glede av å bruke tiden på meg og barna. Krympelag. Det dummeste jeg har hørt. Tviler på voksne pappaer har behov for sånn idioti. Feste kan man da gjøre når det passer seg. Like tåpelig som pappagaven dette.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #17 Skrevet 26. juli 2010 Her er det en tradisjon fra "tidenes morgen" og har vært slik i generasjoner. Og det er ikke bare for unge fedre, det er for alle fedre og det er obligatorisk at de nybakte bestefedre også er med "Å krømp banfot" er ikke snakk om å gå på flatfylla, men å vaske, rydde og feire far når han kommer hjem til tomt hus første natta mens mor og baby er på sykehuset (her får altså ikke pappa`n overnatte på sykehuset)
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #18 Skrevet 26. juli 2010 Jeg er med på den siste der, det høres ut som en trivelig tradisjon det. Men å sende gubben på flatfylla med kompisene fordi han er blitt pappa er bare rein dumskap.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #19 Skrevet 26. juli 2010 Her arrangerer de krympefest for pappaen før mor og baby kommer hjem. Synes det er en koselig tradisjon jeg:) Kompiser, brødre og evt fedre gjør stas på den nybakte pappaen og tar en fest. Syntes vel det gikk litt fort i svingene da jeg fikk førstemann. Pappaen forsvant ut av fødestua 10 minutter etter gutten var ute for å rekke festen;) Mannen jeg nå har hadde også krympefest, men ikke før etter et par dager. Og for ikke lenge siden var jeg faktisk tilstede på en slik fest som ble arrangert hjemme hos oss. De hadde det kjempekos - og de mannfolkene som hadde barn snakket om babyer og fødsler og skrøt voldsomt av sine respektive som hadde født:) var stolte alle mann, og med litt promille blir de jo litt småsentimental også
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #20 Skrevet 26. juli 2010 Har hørt om å ta en sigar sammen, men aldri krympelag Synes forøvrig opprinnelsen til navnet var harry. Good luck.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #21 Skrevet 26. juli 2010 Babykrymp er vi og kjent med! Her i den forstand at man skal krympe den enorme babyrusen slik at han kommer seg ned på jorda igjen. Hehe, syns det er litt artig, men hadde ikke satt pris på å være alene på sykehuset etter keisersnittet, ei heller hadde mannen hatt lyst til det, han koste seg med babyrusen sin.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #22 Skrevet 26. juli 2010 he he..må bare svare på den kommentaren der! Den kommende pappaen er 28, snart 29 år når han får sitt første barn. Dette er en gammel tradisjon, og pappa (som forøvrig heller ikke var en spesielt ung far) har fortalt om krympelaget som ble holdt for han når vi barna ble født!! HI
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #23 Skrevet 26. juli 2010 Seriøst? Hvis mannen min hadde forlatt meg og sin nyfødte ti min etter fødsel for å dra på fest så kunne fyren driti å komme hjem igjen! Fyyy fan! Sånne idioter provoserer meg virkelig! Snakk om prioritering!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #24 Skrevet 27. juli 2010 La nå pappaen ta seg en fest, regner ikke med han løper ut av sykehuset for å rekke den festen??
Gjest Skrevet 27. juli 2010 #25 Skrevet 27. juli 2010 Så koselig, tenker jeg. At vi har blitt foreldre er da ikke slutt på å ta seg en fest for det? At mannfolka faktisk viser litt begeistring mannfolk i mellom og feirer med noen runder øl er vel bare flott? Betyr heldigvis ikke at mannen verken er alkoholisert, evig party-gutt, umoden eller at han ikke bryr seg om mor og barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå