E-sept10 Skrevet 26. juli 2010 #1 Skrevet 26. juli 2010 Lillepus er snart 5 måneder, og har SÅ lyst å være med "storebror" på 1år ut å leke. Har vært ute med lillepus noen ganger, men tør ikke gå fra henne, eller gå inn uten henne, siden jeg er redd hun skal forsvinne og ikke komme hjem igjen. Når vi er kommet inn igjen, sitter hun i vinduet og ser ut, eller med døren og mjauer, fordi hun vil ut igjen. Burde jeg vente lenger med å slippe henne ut uten tilsyn, eller kan jeg begynne med det snart? Tenkte uansett å være ute med henne i begynnelsen, men når kan jeg være trygg på å gå fra henne? Takk for svar <3
Snuskomrusk Skrevet 26. juli 2010 #2 Skrevet 26. juli 2010 Ettersom det du skriver her, tror jeg trygt du kan slippe den yngste pusen ut sammen med den eldre. Har du vært ute med katten flere ganger og pus kjenner igjen omgivelsene rundt huset, er du godt i gang. Kan være lurt å slippe de ut "på tom mage" og gå ut og rope de inn igjen med en boks tunfisk et par timer senere, da får du samtidig bygget opp kattens forventning til at mor roper = noe godt å spise.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 26. juli 2010 #3 Skrevet 26. juli 2010 Vår erfaring er at storepus passet på lillepus når vi begynte å slippe ut lillepus også. Utrolig fasinerende hvordan han lærer opp til musejakt, følger med hele tiden, viser han rundt! tror du trygt kan slippe lillepusen ut nå, men samtidig som du for eks har verandadøren oppe hele tiden, går ut av og til for å se om du ser han osv. Følge litt med rett og slett. Det går nok HELT fint! (husker selv jeg var livredd for at de skulle stikke av, men de er tydeligvis veldig glad for å ha ett hjem å gå til;))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå