Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #1 Skrevet 26. juli 2010 Noen som IKKE bruker ull på barna sine om vinteren? Noen som bruker bomullsbodyer og f.eks fleece utenpå? Eller er det ingen som tør innromme at de IKEK bruker ull her inne... for ifølge dibberne så er man jo dårlige foreldre om man ikke bruker ull
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #2 Skrevet 26. juli 2010 Bruker bambus. Like varmt, holder tørt og klør ikke Men det er dyrere enn ull, så om man tåler ull er nok ull like greit. Bomull + flis går sikkert bra det også, men det blir jo fort litt flere lag og er vel ikke så bra for de aller minste?
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #3 Skrevet 26. juli 2010 Jeg haddevært en dårlig mor om jeg tvang ull på datteren min, for hun er atopiker og rett og slett allergisk mot ull! ;-) Vinterstid så bruker vi bomullstrøyer/leggings. Har også mikrofleece-sett til henne, men det blir så ekstremt klumpete under klærne igjen (skolebarn). Lillebroren er ikke atopiker og han bruker ull.
The Bad Gal Skrevet 26. juli 2010 #5 Skrevet 26. juli 2010 Kommer an på temperaturen. Har en god del ullundertøy. Er det mildt kan de fint ha bomull innerst, eller superundertøy. Bruker litt av hvert her, vi kler oss etter været, ikke nøstebarn eller dib.
Trollemor75 Skrevet 26. juli 2010 #6 Skrevet 26. juli 2010 Vi har brukt lite ull så langt, for gutten får veldig tørr hud av å ha ull mot kroppen. Han svetter også lett og trenger egentlig veldig lite klær på seg. Vi har for eksempel ikke brukt strømpebukse på han enda, og han er 18 mndr. I vinter gikk han med bomullsbody + bukse og genser (tynn) og hadde det helt fint sånnt. Utendørs hadde han parkdress med ullfòr oppå, ikke noe mer. Fant han ofte svett for det. Nå som han begynner i barnehage kommer vi trolig til å bruke noe mer ull (de er mye mer utendørs), men slettes ikke hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå