Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #1 Skrevet 26. juli 2010 Er det bevist at barn av unge mødre har høyere sjanse for å få barn tidlig selv? Tenker da i hovedsak i aldersgruppen 16-20. Dere som selv fikk barn i den alderen, hvor gammel var foreldrene deres når du ble født? Og hva tenker du om at dine barn eventuelt blir tidlig foreldre? Nysjgerrig jeg. Min mor var 27 da hun fikk første, jeg er 27 nå og venter første barnet:)
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #2 Skrevet 26. juli 2010 Jeg har inntrykk av at det er sånn, og det burde jo være en smal sak å finne ut av for de som sitter på den riktige informasjonen. Man trenger jo ikke akkurat å designe et veldig lurt forskningsopplegg for å finne ut av det ;-)
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #3 Skrevet 26. juli 2010 Mamma var 17 da hun fikk søsteren min, 31 når hun fikk meg. Jeg var 20 når jeg fikk min første.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #4 Skrevet 26. juli 2010 Si det. Det kommer sikkert an på så mye. Har man utdannelse som kvinne venter man ofte lengre med å få barn. Derfor stiger gjerne alderen på førstegangsfødende når land får bedre levestandard for eksempel. Det kan godt hende at det står noe om hvordan det er med sånt her til lands. Sjekk ssb.no Selv fikk jeg min første da jeg var 28 mens min mor fikk sin første som 35-åring.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #5 Skrevet 26. juli 2010 Jeg var ung, 19. Mamma og alle kvinner før meg fikk barn mellom 23-30. Og jeg er bare veldig glad for en ting! og det er at mitt barn har fått oppleve sine oldeforeldre og gjensidig Det er en fantastisk følelse å vite at familien holder sammen og kan glede seg på en slik måte. Men jeg sier ikke nå at jeg fikk barn tidlig på grunn av akkurat dette, graviditeten bare skjedde
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #6 Skrevet 26. juli 2010 Mamsen min var 16 år og 4 dager da hun fikk meg. Jeg var 25 år når jeg fikk min første. Jeg husker at fra jeg kunne prate, har mamma sagt hvor slitsomt og ansvarsfult det har vært å få barn så tidlig. Hun mistet hele ungommen og måtte droppe ut av skolen. Slik "skremte" hun meg fra å bli mamma i ung alder. Jeg ventet til jeg ble 25, tross en abort da jeg var 18 år, med å få barn. Og angrer ikke et sekund på det. Utdannelse i boks, Jobb og økonomien på stell. Hadde også fått festet fra meg endel. Perfekt for meg.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #7 Skrevet 26. juli 2010 Mine barn har også kontakt med sine oldeforeldre, og jeg er 27år...fikk barn når jeg var 24. De har faktisk alle oldeforeldrene sine enda.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #8 Skrevet 26. juli 2010 mamma ble 19 samme mnd hun fikk meg . Jeg ble 19 når snuppa var 4 mnd gammel.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #9 Skrevet 26. juli 2010 Min mor var 20 da hun fikk eldste søstra mi, og 28 da han fikk meg. Jeg var 28 da jeg ble mamma.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #10 Skrevet 26. juli 2010 Moren min var 27 da hun fikk første. Jeg var 21
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #11 Skrevet 26. juli 2010 Oldemor var rundt I8 da hun fikk sin første, det samme var mormor og min mor. Jeg var 2I da jeg fikk første og 24 da jeg fikk andre. Mine tanker om at min mor er ung; Herlig rett og slett. Vi har et veldig spesiellt forhold og har stor glede av å shoppe sammen, ta et glass vin og har mange like interesser noe som gjør at vi har mye å snakke med hverandre om.Jeg har aldri manglet noe i oppveksten og vokste opp i en fin villa i et bra boligstrøk. Hun er også en fantastisk mormor som gjør mye av disse "vanlige, klassiske" bestemortingene med barna samtidig som hun går på fjelltur, sykler tur, padler i kajakk, bader og masse aktivt sammen med dem. Og så lenge hun ikke blir rammet av sykdom eller en ulykke, vil helt sikkert mine barnebarn få en oldemor den dagen de kommer til verden. Min oldemor døde for to år siden. Da var vi fem generasjoner jenter i familien i tilsammen fire år. Mine tanker om at jeg er en ung mor: Jeg ser at mine barn ikke mangler noe, de er glade og fornøyde barn som utvikler seg akkurat slik de bør. Hvis jeg skal sammenligne meg selv og en mor på 35 (noe jeg egentlig syns er tullete, men ok....) så er det ikke store forskjellen gitt utenom at alle mennesker er forskjellige og igjen; det er alle mødre også. Om mine barn blir tidlig foreldre, håper jeg at jeg har gjort min plikt som mamma og gitt de en skikkelig oppdragelse og gjort dem til fornuftige og selvstendige mennesker.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #12 Skrevet 26. juli 2010 Mamma var 20 da hun fikk meg, jeg var akkurat fyllt 23 da jeg fikk min første
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #13 Skrevet 26. juli 2010 Min mor var 21 da hun fikk søsteren min. De planla, og hadde vært gift i noen år allerede. Jeg fikk barn som 17-åring, og min 18-årige kjæreste sin pappa hadde og fått barn som 18-åring...
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #14 Skrevet 26. juli 2010 Mamma var 25 1/2 når hun fikk barn for første gang, jeg har termin dagen etter min 25 års dag:)
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #15 Skrevet 26. juli 2010 Mamma var 36 når hun fikk meg. Fikk første som 19åringselv.
Hopptetussa90 Skrevet 26. juli 2010 #16 Skrevet 26. juli 2010 Min mor var 24 da hun fikk meg. Jeg var 18 da jeg fikk min første.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #17 Skrevet 26. juli 2010 Jeg og forloveden fikk vår når vi var 17. Foreldrene mine fikk meg når de var 19. Svigermor fikk sin første når hun var 17, men forloveden min var barn nr. 2. Så kan godt stemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå