Gå til innhold

Noen med inkontinens her? Og noen som er blitt operert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter svangerskap nummer 2 for 4 år siden har jeg ikke kunnet løpe. Eller, jeg kan løpe ca 50 meter kanskje, men så begynner det å renne sakte. Ikke kan jeg hoppe heller. For ikke lenge siden kunne jeg hoste og nyse, sålenge jeg strammet bekkenbunden og krysset bena akkurat da.

Når jeg drikker alkohol, begynner jeg å renne bare vi går en tur. Spesielt hvis jeg har på meg fine sko uten demping. Så må alltid ha veska full av Tena og løpe på do hele tiden på byen. Nå er det blitt bare sjeldnere og sjeldnere også pga dette.

Hadde en tøff fødsel sist, hvor jenta var stor, kom med nesa først, og satt fast ei stund. Var sikker på at jeg har skadet noe vev der nede, men gynekologen bare fnøste av det, og skrev henvisning til fysio til meg. Nå har jeg ikke mulighet el råd til å dra dit, men gjør bekkenbunnsøvelser alene. Men det hjelper jo ingenting...

Har hørt det går an å operere, men siden jeg ønsker flere barn, får jeg ingen slik operasjon. Lurer også på hvordan det skal gå i svangerskapet med ekstra press på blæra..Må vel gå med en stor Tena-bleie i de månedene da..:-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å trene opp bekkenmusklene da? Det er ikke alltid man trenger å operere. Selv fikk jeg hjelp hos en fysioterapaut som var skikkelig flink på bekkenproblemer.

Skrevet

Altså jeg fikk en helt annen dreis på bekkenbunnøvelser etter timer hos fysio ... og jeg vet ikke om du blir operert før du har prøvd behandling hos fysioterapaut :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...