Gå til innhold

Hvordan er formen jenter?


lillespire08+10

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 24, og er sliten :/ Har bekkenløsning og ingen energi. Er andregangsfødende. Jobber fortsatt fulltid. Føles ut som jeg er rett før termindato, er så tungpust også :S Huff, er trist å si det, men jeg nyter ikke denne graviditeten :/ Hvordan er det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Formen her er veldig bra. Men jeg blir fort sliten og å ha mat nesten hver 3 time, hvis jeg da ikke får mat så blir formen dårlig. Jeg må også legge med tidlig på kvelden, eller blir jeg sur og grinete og alt dette går utover min kjære. Plages ikke så mye med bekkenet, men jeg har vært veldig forsiktig.

 

Er allerede i uke 25, tiden går fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig varierende fra dag til dag, men blir utrolig fort sliten. Sliter med søvnen, så jeg sitter og sover. Når jeg ligger på ryggen får jeg vondt i magen, kan jo ikke ligge på magen og når jeg ligger på siden ligger jeg på en av tvillingene...

 

Er mye varm, mye kynnere og en del nedpress, særlig når jeg må tisse siden ene tvillingen har lagt seg til rette nede allerede og den andre også ligger med hodet ned.

 

Men, så lenge jeg slipper være kvalm er jeg egentlig glad..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

formen i seg selv er bra!

men jeg har veldig lavt jern, så jeg er har begynt med jerntilskudd og masse grønnsaker! merker ikke så stor forskjell enda, men har bare brukt det i en uke.

 

Bekkenet mitt er faktisk ganske greit om dagen, men nå er jeg kjempe forsiktig! jeg tar kunn klesvask og oppvask maskina, resten må mannen min gjøre! jeg løfter ikke på lillejenta vår hvis jeg ikke MÅ. så det blir mye sittepåfanget kos!

 

Jeg merker at jeg koser meg mer med magen denne gangen enn første gang. Jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg går sykemeldt, og prioriterer meg selv og familien i større grad enn første gang jeg var gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 26, og var plaget med bekkenet fra uke 16. Legene sa bekkenløsning. Dro til en kiropraktor med erfaring med gravide, og hu fant ut at det ikke var bekkenløsning - men en vridning i bekkenet som følge av at venstre hofteleddsbøyer er for stram. Dette kommer bare av at tyngdepunktet flytter på seg. Vært hos henne en behandling, og merker allerede at det har hjulpet! Er sykepleier, og nå klarer jeg å være på jobb igjen - har nesten ikke vondt lenger i det hele tatt. Kiropraktoren sa at hu trodde hu skulle få bekkenet mitt helt i orden igjen hvis jeg kom 2 ganger i uka i 2-3 uker - og etter det 1 gang i månenden fram til fødsel. For en befrielse å slippe disse forferdelige smertene! Anbefales virkelig. Ofte har gravide en bekkenlåsning også, som legene forveksler med bekkenløsning. Og denne låsningen er det greit å få vite om og løse opp fordi den kan gjøre at fødselen går tregt og at babyen i verste fall setter seg fast.

 

Ellers er formen veldig fin, men er mye varm og må spise ofte. Har en del halsbrann om kveldene også, men begynner å bli vant til det :P Har ikke merket noe til humørendringer hittil i svangerskapet, men nå begynner jeg å merke at det skal litt mindre til før tårene kommer. Det hører vel med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte først til en kiropraktor i uke 13, pga låsning i bekkenet. Men etter 4 behandlinger, måtte han gi opp da jeg ikke ble bedre. (ble verre...) Så ble jeg henvist til fysio, og startet der igår. Hadde ikke bekkenløsning i forrige svangerskap, så er litt uvant og kjipt dette her.. trodde jeg var en av dem som ikke fikk bekkenløsning:)

God bedring til alle sammen:) Nå får vi snart gulrota våres, og da er det verdt alt strevet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen er veldig fin nå som bekkenet ikke er vondt lenger... har gått til behandling hos fysio og det har hjulet meg masse:) Jeg har da vært borte fra jobb i 4 uker då var litt uvant å begynne i går igjen, men utrolig godt å komme seg inn i de vante rutinene atter en gang:) merker at jeg blir fortere sliten nå og at jeg er veldig kortpustet og blir fort annpusten, men jeg skal ikke klage for formen er ellers veldig bra:)

Jeg er i uke 24+4 i dag.. ja det skal bli godt å få nurket til verden:) vi gleder oss masse:)

 

God bedring og lykke til til dere alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26+5, og formen i seg selv er ganske bra. men har vært sykmeldt siden uke 12 pga av bekkenløsning og ekstrem hodepine. Heldigvis er hodepina på bedringens vei nå, men bekkenet krangler mya ja.! Jeg er nesten ubevegelig, prøver jeg å gå meg en liten tur blir det stopp etter 5 min... Utrolig kjipt!!! Går på behandling i varmebasseng, føler at det hjelper. Men det er jo stengt for sommeren så.....

Jeg trøster meg med at "premien" jeg får gjør det verdt det! :)

 

Lykke til alle novembermammaer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...