Gå til innhold

Utrolig fødselshistorie...(link) Langt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/Brukerens-egne-historier/To-dager-for-Ingvild-fikk-se-sin-nyfodte-datter/

Kjenner meg så altfor godt igjen i historien..Forskjellen er at fødselen min var aldri i gang,men mini ble tatt med hastekeisersnitt pga svikt i morkaka...

Her er min historie kort fortalt:

Lillegutten min fikk en tøff start på livet. På grunn av sviktende morkakefunksjon ble det bestemt et hastekeisersnitt. Jeg var absolutt ikke forberedt på det. Reiste ned på sykehuset på mandag kveld på grunn av at jeg hadde kjent litt lite liv i magen i de siste dagene. På sykehuset ble det tatt sparketest og ultralyd og legen ville ta keisersnitt. Jeg ble veldig overrasket selvfølgelig, men skjønte at legene bare ville det beste for den lille gutten min...

Rett etter fødselen ble gutten min vasket og sjekket. De kom inn til meg mens legene lappet meg sammen, og jeg fikk se den lille gutten min i 2 minutter. Så han nesten ikke for han var tullet inn i et teppe og de holdt han bare inntil hodet mitt. Etter dette ble han tatt ut igjen. Pappaen ble med. Jeg fikk beskjed om at han ville komme ned til meg på barsel etter at jeg hadde ligget noen timer på oppvåkningen. Pappaen ble som sagt med og han la merke til at lillegutt var veldig slapp. Siden han har en sykepleier til mor,foreslo han at de kunne sjekke blodsukkeret til mini. Først syns de det var tull. Men etter de hadde gjort det,og sukkeret ikke var målbart ble han hastet opp til Nyfødt intensiv avd. Der ble sukkeret målt til 0,3! Det er veldig veldig lavt. Han ble innskrevet på Nyfødt Intensiv og lagt i Cpap (pustemaskin, han hadde litt pusteproblemer pga fostervann i lungene) og fikk veneflon med glukose intravenøst.

Jeg lå på oppvåkningen da jeg fikk beskjeden.. Jeg måtte ned på barsel og fikk ikke se gutten min før dagen etterpå.

De første dagene etter fødselen lå lille venn med Cpap. Det er en slags maskin som hjelper til å puste. Blodsukkeret ble nøye overvåket med måling til hvert måltid. Han fikk mat på sonde,så jeg måtte pumpe meg. Han fikk glukose intravenøst i både foten og armen. Etter nesten en uke, kunne glukosen fjernes og et tilskudd med sukker ble tilsatt melka.

Sukkeret var mye ustabilt og det var av og på meg veneflonen og tillegg i melka. Hele tiden var det oppturer og nedturer!

Endelig etter 14 dager fikk vi reise hjem:)

Det var verdens beste følelse å høre at gutten min var frisk:):D

Takk for at du tok deg tid til å lese historien vår:) Nå er mini snart 4 mnd:) Han er fortsatt liten for alderen men følger sin egen kurve fint:) 1 uke etter 3.mnd kontrollen var han 5015g og 59 lang:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med en liten prins da og enda godt det gikk fint til slutt. Ikke alltid man kan stole 100 % på sykehuspersonalet, men at man passer på og følger litt med selv også (i ditt tilfellet din mann).

Kos dere masse og lykke til fremover. Tenk 4 mnd alt. Tiden går så altfor fort. Nyyyyt tiden til det fulle :)

Skrevet

takk:-)

Ja jeg er veldig glad for at mannen min reagerte. Hadde de ikke målt sukkeret så kunne det gått riktig ille!

Ja 4 måneder har gått sinnsykt fort! Herregud,han har jo blitt så stoooor!

Skal jo døpes neste helg! hjelp! Nå er det søren meg ikke lenge til barnehagestart, skolestart også skal han konfirmeres! hehe, det går slag i slag;)

Skrevet

He, he. Ja... Her har jeg førskolejente (siste året i barnehagen) fra høsten av... Snufs. Babyen min har blitt stoooor! Og da er det vel konfirmasjon like om hjørnet da :)

Skrevet

Når man ser tilbake på ting så går det så utrolig fort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...