Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #1 Skrevet 26. juli 2010 Vi skal reise bort i jula, til Sør-Afrika. Dette skal ikke bli en vane bare så det er sagt. Sønnen vår begynner i første klasse til høsten, hvor lenge kan vi ta han ut i forbindelse med dette? 2 eller 3 uker er det ok dersom vi får med skolearbeid?
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #2 Skrevet 26. juli 2010 Tror det nye i fra forrige skoleår var maks 2 uker.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #3 Skrevet 26. juli 2010 Jeg tror rektr har lov til å gi inntil 10 dager. Blir dere lengre borte mister dere skoleplassen. Selv om rektor har lov til å gi så mye fri er det ikke noen selvfølge at dere får det. Jeg råder dere derfor til å skrive en godt begrunnet søknad.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #4 Skrevet 26. juli 2010 Det går sikkert fint. Har aldri vært noe problem å ta datteren min ut av skolen, men har ikke gjort det mer enn 2 uker av gangen. Det varierer litt fra skole til skole. Nå er det jo masse fridager i jula, så hvis du får fri 2 uker, eller 10 skoledager så går sikkert det greit å være borte i 3 uker med tanke på alle helligdagene og fridagene i jula.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå