Gå til innhold

Kan nav dekke nki nettskole? Noen som vet dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er opprinnelig utdannet make-up artist og negledesigner, grunnet en hudsykdom har jeg ikke mulighet til å jobbe med dette. Derfor ønsker jeg å ta et netkurs på NKI, interiør design.

Har jeg sjanse på å få hjelp fra nav med dette?

Er forførig enslig forsørger, og mottar OS

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer også på om det er mulig å få dekt nettskole av NAV. Er enslig forsørger selv.

Skrevet

Ta deg en ordentlig utdannelse, du får ikke NAV til å dekke interiørdesign, nei. Økonomiutdannelse vil de muligens gi deg støtte til, altså en studieretning hvor det er utsikter til jobb etter fullført utdanning.

Skrevet

Når NAV dekker utdannelse, er det for å slippe å forsørge deg i fremtiden. Om du skal få støtte må du nok overbevise dem om at du har gode muligheter til å få jobb etter endt utdanning..

Skrevet

IKKE ta interiør på nki. Tok det selv, og har ikke fått noe jobb etter kurset. Det er 2 år siden jeg avsluttet det.

Skrevet

Etter fullført utdannelse på NKI sin Interiørdesign bomiljø OG offentlig miljø, er mann godskjent interiørarkitekt fra Interiør-Arkitektenes Forening.

Det må da holde for noe??

http://www.interior-iaf.org/

Skrevet

Vil ikke anbefale det kurset. Det er utrolig mange som tar det, men få som får jobb. Har en venninne som tok det og fikk supre resultater. Hun jobber i dag som vaskedame på femte året. Seks år siden hun var ferdig med nki og trodde hun skulle få jobb som interiør designer....

Skrevet

Men kan man ta omsorgsutdannelse (helsefagarbeider, barne-og ungdomsarbeider) på nett og få det dekket da?

Skrevet

Kjenner også ei som har tatt det kurset, har ikke fått jobb selv etter mange år. Det er rett og slett ikke noe marked for "interiørdesignere" i Norge. En skikkelig tulleutdannelse, bortkastet tid og penger.

Skrevet

Det er jo en utdannelse der det er mulig å få jobb, det blir noe annet. Interiørdesigner - da kan man like godt få dekket kermaikkurs el.l.

Skrevet

Du kan søke om det, men du får det bare om NAV mener det er nødvendig for at du skal kunne forsørge deg og ungene dine.

Skrevet

NAV dekker ikke noens utdannelse hvis du ikke er under rehabilitering, arbeidsavklaringspenger eller hva det nå heter.

Skrevet

Uansett om du kvalifiserer til å få dekket en utdannelse er det ikke hva som helst som kan dekkes. Har selv sett en jente utdanne seg hudpleier, men fått nei fra nav fordi dette ikke går under de kategoriene de godkjenner. Så sjekk med NAV på forhånd og ikke oss som sitter på et forum!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...