Gå til innhold

~~ Slanketråden uke 30 ~~

Anbefalte innlegg

Skrevet

-

Uke 7: 68,5 kg

Uke 8: 68,0 kg

Uke 9: 67,0 kg

Uke 10: 66,7 kg

Uke 11: 66,0 kg

Uke 12: 66,0 kg

Uke 13: 64,9 kg

Uke 14: 64,5 kg

Uke 15: 64,7 kg

Uke 16: 63,8 kg

Uke 17: 64,5 kg

Uke 18: 63,5 kg

Uke 19: 62,6 kg

Uke 20: 63,0 kg

Uke 21: 62,4 kg

Uke 22: 62,0 kg

Uke 23: 61,4 kg

Uke 24: 62,2 kg

Uke 25: 61,5 kg

Uke 26: 60,7 kg

Uke 27: 60,4 kg

Uke 28: 60,0 kg

Uke 29: 61,2 kg PMS

Uke 30: 58,8 kg!

Da var jeg kun 300 gram fra målet om å ta av 10 kg. Er kjempefornøyd:)

Men det blir ingen tråd hvis bare jeg skriver på den, hvordan går det med dere andre - har ferien helt tatt overhånd (bra det altså:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ferie,ja.. Noen øl om kvelden og masse god mat gjør susen. Har gått opp til 55 kg..Jeg har heller ikke trent på ei stund. men det bekymrer meg ikke akkurat, opp 1 kilo er ingen fare for min del..

Du er snart i mål, Gratulerer!!

Skrevet

Lissi:

GRATULERER med STRÅLENDE nedgang!!

Du når jo målet ditt neste uke, så flink som du er:)

Jernvilje altså!:)

Hva er hemmeligheten?

Trenger tips til mine 4-5 kg som SKAL av!

Hang på her de første ukene, men datt av gitt...

:/

Lykke til videre med å holde vekta :)

Skrevet

Takk for gratulasjoner til dere begge to;)

Hvordan har jeg greid dette? Ja, det er ingen triks i ludo eller hemmelighet:

1. Jeg har hatt permisjon og begynner i jobb igjen 23/8. Føler at jeg i sommerhalvåret da har hatt tid og overskudd til å trene ofte, noe som er litt verre når jeg begynner i 100% jobb og kommer sent hjem til mann og barn (må ha tid/anledning/mulighet eller skape seg det).

2. Gradvis økning i treningsintensitet. Startet med gange i februar (mye snø). Avsluttet med daglige joggeturer nå på 1-1,4 mil ca.

3. Har gått trilleturer hver dag, pluss i sommer ekstraturer med de større barna (bading, sopp, blåbær, tur i skog og mark).

4. Gradvis minket kaloriinntaket, men bare spist vanlig mat og faktisk mest karbohydrater, melk, ost og smør. Kuttet mest ned på middagsmåltidet. Spist minst 1000 kcal sjokolade ukentlig (ellers hadde jeg nok slanket meg fortere). For hver kilo vi går ned senkes basalforbrenningen med 50 kcal.

5. Hold meg helt unna alkohol og junk-food. (men elsker fløte, jorbær med sukker på;)

6. Ikke gitt opp de ukene vekta har svingt oppover. Det verste er når man trener men vekta ikke går ned. Holde kontroll på Pms ukene hvor vekta kan svinge voldsomt opp. Etterpå plutselige nedganger hvis man bare holder kursen og motivasjonen.

7. Ja, jernviljen har vært tilstede, og vissheten om at dette er siste permisjon og siste mulighet til å ha en del overskudd/tid til å bli kvitt svangerskapsfettet+++

Når dette er sagt så vil jeg legge til at det er mange måter å slanke seg på, og jeg valgte akkurat denne framfor feks en diett eller Gr Roede/ketolyse/PLUSS etc fordi jeg har jogget siden jeg var 17 år, og dette er en måte jeg kommer i form på og får frisk luft og forbrenner fett på mm. Men jeg måtte kombinere jogging med kalorireduksjon, særlig nå på slutten.

Lykke til du også WorkingMom!!

Skrevet

Det jeg sliter med er å komme i gang. Om kvelden når ungene har lagt seg er jeg sliten, men har et hus å få orden på. Så jeg kommer meg ikke ut. Og jeg er konstant fysen:P Ammer, så jeg går ikke opp, men jeg hadde nok gått ned mye mer til nå, hadde jeg klart å la være å spise for ofte.

Jeg syntes du har vært utrolig flink!! Håper jeg klarer å få ånden over meg! Dette er første sommeren jeg har beholdt kjolen på på stranda:( Neste år skal vi til syden med masse venner..

Skrevet

Så flink du er Lissi =) =)

Jeg henger på enda! Var på vekta idag, den viste 91,1 kg. Det betyr at jeg har gått ned 9,1 kg. Er veldig fornøyd, det nermer seg også 10 kg her, men jeg har fortsatt 20 igjen når jeg bikker de 10 første =)

Må nok gå til jul jeg.

Men har motivasjon, ser jo at det hjelper og jeg har fått noen kommentarer, det er kjekt.

Skrevet

Flinke moota;) Du har brukt ca 2 mnd på nesten 10 kg og det er flott! Bare til å fortsette den fine tralten det så går det nærmest av seg selv og med tida til hjelp:)

Skrevet

Jeg fikk ikke til å amme, men pumpet meg ca 1/2 år. Hadde stor vektnedgang etter fødsel i fjor sommer, men gikk så opp igjen 2,5 kg i vinter. Til våren var det bare å ta fatt på alle kiloene som var ekstra. Hele mitt voksne liv, bortsett fra 8 år (hvorav 4 gravideår), har jeg vært under 60 kg. Så først må du finne motivasjon! Min motivasjon var å bli "mitt gamle jeg".

Tid til å trene: vi bor ikke nær helsestudio. Det er hesestudio nær jobben, men mann og barn ønsker meg hjem. Når jeg jobber (som jeg vanligvis gjør), trener jeg lørdag og søndag fast. Pluss en kveld midt i uka, eventuelt en tidlig morgenjogg (bare når det er lyst).

Lyst på noe godt: jeg har veldig sukkersug. Passer på å ha lite godis i skapet midt i uka, eller spise frukt eller drikke smootie.

Lykke til gullegget, men husk at hardtrening er vanskelig å kombinere med amming:)

Skrevet

Jepp =) Begynte 18.mai og veide da 100,2 kg. Håper jeg aldri blir så feit igjen!

Målet var 88 kg til torsdag, men det gikk jo ikke. Så det blir ingen kake på dagen min hehe =)

Det går uansett rett vei, og det til tross for at jeg ikke trener veldig hardt heller. Det blir nok lettere når ferien er over og barna begynner i bhg hver dag.

Jeg har også fått meg kjæreste og det er jo motivasjon det også, selv om han selvfølgelig som de alle sier, liker meg som jeg er =)

Skrevet

Det skjer hyggelige ting i livet ditt moota;)

Jeg syns du skal unne deg bursdagskake jeg (gratla på forhånd om du fyller år førstkommende torsdag;))!

Det har vært mange feiringer på oss også siste halvår, inklusive mitt tantebarns konfirmasjon med sykt mye god mat og kaker. Da åt jeg som en gris, og reiste rett hjem og tok meg en lang joggetur om kvelden. Joggeturen gikk lekende lett, antakelig fordi kroppen endelig var skikkelig god og mett for en gangs skyld!

Skrevet

Ja det gjør det! Alle mine venninner sier at det er min tur å få en mann som bryr seg om meg og som vil meg godt, så jeg håper det er min tur nå =) =)

Han er på vei til meg nå, og kommer ikveld =)

Takk for gratulasjon =)

Jeg hopper over kaka, har en liten som fyller neste tirsdag og skal bake kake til han, så kan jeg heller smake litt da =)

Jeg har også noen ganger trent litt ekstra for å få lov å spise f.eks rester av pizza fra restaurant eller litt kylling og salat til kvelds istedenfor å følge kuren. Det er lov =)

Skrevet

Dytt

Hvis flere vil henge seg på er det bare kjekt - vær velkomne!

Skrevet

Takk takk! Var med i begynnelsen, men mistet motivasjonen da jeg ammet, og først ikke bare sto stille på vekten, men også begynte å gå opp i vekt.

Men ferdig med amming og ferie nå, var faktisk oppe i 82,1 kg når ferien var over, når er jeg 79,5. Mitt første mål er på 69 kg, og håper å nå det før november. Så da skal jeg ihvertfall ha gitt meg selv en god tid på det. Da vil vi nemlig prøve på nr 2, kanskje jeg klarer å gå under 69 kg, det er uansett en ren bonus. Men får konsentrere meg først om de første 10! :-)

Skrevet

Hei hei:)

Hadde en liten motivasjonssvikt i begynnelsen av ferien da vekten gjorde et kjempehopp opp. Men så måtte jeg ta meg sammen, gitt og veide 61,2 i dag. Det er det samme som før ferien.

Jeg har 1,2 kg igjen til målet mitt, og har store planer om å nå det.

Må bare slutte å småspise svenskegodis....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...