UpsyDaisy Skrevet 26. juli 2010 #1 Skrevet 26. juli 2010 Er han ikke for stor til å sitte å grise og tøyse med maten nå? Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre. Han gjør det med vilje, og fryder seg når jeg blir sint. Har lyst til å riste ham noen ganger!! Ellers er han egentlig en snill gutt som hører på mammen sin....(når han ikke er trøtt). Andre som har samme problem, eller noen gode råd?
HerGårDetUnna!!! Skrevet 26. juli 2010 #2 Skrevet 26. juli 2010 Uff, lurer på det samme.. Jenta mi spiste så fint, men nå er hun tilbake på babystadiet igjen. Er 2 år.
Hikken Skrevet 26. juli 2010 #3 Skrevet 26. juli 2010 Hehe, du er ikke alene om å oppdra griser i såfall. Leah (to år) ser ut som hun har gått på trynet i en gryterett etter hver middag. Jeg har sluttet å gi henne oppmerksomhet hvis hun tuller med maten, jeg tar bare enkelt og greit tallerkenen bort fra henne hvis hun tuller og fortsetter å spise. Gir henne den igjen etter noen minutter, og begynner hun igjen tar jeg den bare enkelt bort på nytt. Som regel blir det da ganske kjedelig og hun fortsetter å spise. Hun er ikke no middagsmenneske, så det er ikke mange bitene hun spiser og hun får gå fra når jeg ser at hun er ferdig. Men selv om hun spiser "ordentlig" betyr det ikke at hun er god på det, det ser like fullt ut som et katastrofeområde når hun er ferdig likevel :-P
Gjest Skrevet 26. juli 2010 #4 Skrevet 26. juli 2010 Det er ganske vanlig i den alderen. Ikke gi oppmerksomhet på grisinga, men ros for eksempel pappaen for at han er flink til å spise pent sånn at toåringen din hører det. Når det gjøres forsøk på å spise pent så roser du så barnet veldig og gir så lite oppmerksomhet rundt grising som mulig. Funket her ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå