Mrs. Kaizer Skrevet 26. juli 2010 #1 Skrevet 26. juli 2010 Har jeg lov å arbeide i et vikariat på en annen arbeidsplass når jeg har ulønnet permisjon fra min nåværende stilling for å være hjemme med minstemann? Trenger å arbeide et par mnd for å få rett til permisjonspenger når babyen blir født. Så har det dukket opp et vikariat som bare varer i 2,5 mnd i en barnehage i kommunen her som jeg tenkte å søke på. Jeg er ansatt i kommunen, så det vil jo bli samme arbeidsgiver, bare en annen arbeidsplass.
Guttemamma75 Skrevet 26. juli 2010 #2 Skrevet 26. juli 2010 Ettersom du har permisjon for å være hjemme med barn kan du ikke uten videre begynne i en annen jobb selv om det er hos samme arbeidsgiver. Du må få tillatelse til dette ettersom det å kunne jobbe hos annen arbeidsplass egentlig krever en helt annen permisjon enn det du har nå....
Mrs. Kaizer Skrevet 26. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2010 Har jeg ikke lov å arbeide jeg noen ting nå da, siden jeg har permisjon? Har jeg lov å ta f.eks ekstravakter en eller annen plass?
Sånn kan det gå Skrevet 26. juli 2010 #4 Skrevet 26. juli 2010 I utgangspunktet har du ikke lov til å gjøre annet enn det du fikk permisjon for, nemlig å være hjemme og ta deg av barn. Alt utenom det må du avtale med arbeidsgiveren din.
Mrs. Kaizer Skrevet 26. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 26. juli 2010 Æsj, det var dumt. Kan bli et tøft år for oss da. Vi hadde regnet ut at et halvt år på en inntekt går greit, men halvannet?? Det blir hardt.
Rampongi Skrevet 26. juli 2010 #6 Skrevet 26. juli 2010 Spørs jo hvilken permisjon du har. Omsorgspermisjon uten lønn, eller bare ulønnet permisjon. Det er det forskjell på hos oss iallefall. Ring jobben din og spør, ikke ta svarene her for sannheten. ikke sikkert alle regler gjelder overalt. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå