Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #1 Skrevet 25. juli 2010 Er i relativt nytt forhold og må innrømme at jeg reagerer på at x'en til min nye flamme ringer han daglig og gjerne sender sms i tillegg. De har to barn sammen som nå er 12 og 14 år, selvfølgelig skal de ha et godt samarbeid, men er ikke det litt i overkant å ha daglig kontakt ? Selv har jeg også barn fra tidligere forhold men har kun kontakt med barnefar i forbindelse med samværshelger. Jeg stoler på at han tar godt vare på barna når han har de og han gjør det samme når de er hos meg. Min nye flamme og hans X er ikke særlig gode venner heller, og det var hun som avsluttet forholdet. Skjønner ikke helt at det skal være nødvendig med daglig kontakt, og enkelte dager flere ganger. Ble litt betenkt og må ta en vurdering om jeg orker en fremtid sammen med en som har så tett kontakt med sin X. Ser ut som han ikke klarer å sette grenser heller. Er det virkelig vanlig med så tett kontakt selv med barn i bildet ?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #2 Skrevet 25. juli 2010 Jeg må si at jeg syns dette høres rart ut. Litt i overkant mye kontakt etter min smak. Har du fortalt hva du mener om saken? Du er jo i samme gamet selv, med barn og sånn, så da kan du jo snakke av erfaring. Det virker jo som om det fungerer i din situasjon å ha lite kontakt med faren til barna dine, så da kan du jo gi ham tips om at kanskje det hadde fungert bedre for dem også?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #3 Skrevet 25. juli 2010 Nei, det syns jeg ikke er nødvendig. Fra hans side er sikkert dette helt greit, men jeg forstår at du ikke syns det. Når jeg ble sammen med min mann ringte exen ørten ganger om dagen. Hun ville gjerne finne på noe med han, men han sa det ikke passet fordi han skulle ditt eller datt. Det falt han ikke inn at JEG syns det var noget klamt at de skulle finne på noe når jeg var inne i bildet. En ex er en ex, selvom man har barn eller ei. På den annen side er det flott at de tydeligvis har et godt forhold, og utifra alderen på barna og dømme er ikke dette unge folk, så begge to burde forstå at denslags ikke helt passer seg når man er i et nytt forhold. Har hun ny mann i sitt liv, eller er det bare din kjæreste som har funnet seg en ny? Er det hun som avgjør hvor mye kontakt de har, eller er han "like ille?" Tror du bare må snakke med han og si at du forstår at de ønsker å ha kontakt, men at du syns de kan begrense det til et nødvendig minimun frem til du i det minste er trygg på situasjonen
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #4 Skrevet 25. juli 2010 Normalt nei... Men noen mannfolk skjønner liksom ikke det. Du må fortelle han at du synes det er rart de skal ha slik kontakt. greit om de tar kontakt med hverandre over tlf/sms hviss det gjelder barna.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #5 Skrevet 25. juli 2010 HI her, Det er det som er litt rart, de har ikke et godt forhold. Han inviterer henne ikke inn på kaffe for å si det sånn. Hun ringer så ofte for å snakke om barna, og jeg har overhørt samtaler selv. Hva gjør barna, hvor er de, har de gjort det de skulle. Og selvom hun ringer han så ringer hun barna også ganske ofte. Og det er jo bra at en mor er engasjert i barnas liv. Men er ikke dette litt i overkant ? eller er det bare meg som har et mer avslappet forhold til mine egne barn ? Hun har full kontroll med andre ord imens jeg har mer tillit til barnefaren min. Hun har vært i et forhold selv de siste tre årene. Ikke misforstå, jeg er ikke sjalu over at de har kontakt. Mer at jeg er bekymret for hvilken type person hun er som har et behov for så mye informasjon hver eneste dag. Og om dette kan bli et problem hvis vi fortsetter vårt forhold.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #6 Skrevet 25. juli 2010 Anbefaler deg ikke å fortesette et forhold med en mann i en slik situasjon. Det er kontroll og markering hun holder på med.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #8 Skrevet 25. juli 2010 Ta en prat med ham om det Mannen min hadde også daglig kontakt med x'en (de har to barn sammen), hun ringte og sendte sms hver dag og snakket om vær og vind (og iblant om barna også, selvsagt). Til slutt spurte jeg om hun ikke hadde noen andre venner, siden hun følte et slikt behov for å snakke med ham. Han ble forundret og sa at det hadde han aldri tenkt på, de hadde gått fra hverandre et par år før vi møttes, og hadde hatt en slik kontakt helt siden bruddet. Han tok en prat med henne og sa at han ville begrense kontakten til kun å gjelde barna, for han syntes ikke det passet seg med så hyppig kontakt siden jeg var kommet inn i bildet. Det funket fint, x'en ble mer laidback og nå ringer hun/sender sms kun når det gjelder ungene. Må forøvrig få si at dama er svært snill og sympatisk, og hadde ingen problemer med å skjønne problemstillingen
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #9 Skrevet 25. juli 2010 Jeg har det, men så har jeg også sex med han ;-)
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #10 Skrevet 25. juli 2010 HI her, Ja, men det er det som er så rart. Disse telefonsamtalene er kun om barna. Sier han og jeg tror faktiskt på han etter å ha overhørt noen av de. Men når jeg spurte han om det ikke var litt mye med daglig kontakt, opptil flere ganger daglig så svarte han bare: Sånn er hun bare. Og når jeg sa at jeg ble litt betenkt og om dette kunne bli et problem etterhvert så svarte han bare: Ikke tenk på det, det blir ikke det Så sitter faktiskt her og vurderer å avslutte forholdet. Daglig kontakt selv når man har barn sammen syns jeg er i overkant.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #11 Skrevet 26. juli 2010 Jeg signerer 12:05 som skrev: "Anbefaler deg ikke å fortesette et forhold med en mann i en slik situasjon. Det er kontroll og markering hun holder på med." Om du ikke er for involvert så burde du vurdere om det er verdt det. Hvis han er villig til å minimere kontakten så er det kanskje håp, men det høres ikke sånn ut ifølge det du forteller. Jeg har vært i den samme situasjonen før, og det ble bare verre med åra. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #12 Skrevet 26. juli 2010 Min mann og hans ex har daglig kontakt. De ringer og sender sms. Helt greit for meg, men kan bli mye til tider. Jeg må si han heller får ringe enn å sende ørten sms hver dag. Vi har alle sammen god kontakt i forhold til ungene. Ungene bor 50/50 så vi sender beskjeder den ene eller andre veien når det kommer med lapper fra skolen, bursdager og mye annet. Den uken ungene hans ikke er her, komme hun nesten hver dag. Ungene kommer hit etter skolen som oftes siden vi bor nermest skolen så da må hun hente de når hun er ferdig på jobb. Ta en prat med mannen din. Jeg har nesten ikke kontakt med faren til mine barn, så her i huset har vi begge deler kan man si. Jeg sender mld når ting skjer med ungene, når de mister sin første tann, må på legevakta med skader etter lek eller andre ting. Far har de ikke på overnatting, han er bare sammen med de her eller når de er med besteforeldre så situasjonene er ganske så forskejllige. Men skulle han ha hatt de mer så hadde vi nok hatt mye mer kontakt, for øyeblikket er han ikke interessert. Han kjenner de ikke så godt, min mann kjenner de kjempe godt og er veldig interessert. Det er nok derfor han har så mye kontakt med sin ex-kone, for å ikke gå glipp av så mye. Fort gjort å gå glipp av positive eller negative ting i forhold til skolen om de ikke sierifra når det skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå