Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #1 Skrevet 25. juli 2010 Jeg har aap for tiden, barnet skal i barnehage fom august. Kan jeg da søke om stønad om barnetilsyn fom august, eller gjelder ikke dette barnehage?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #2 Skrevet 25. juli 2010 Jo, det gjelder så absolutt for barnehage også. Du kan få dekket opp til 2000 kr pr mnd i barnepass
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #3 Skrevet 25. juli 2010 Hei! Du må være i tiltak, dvs utdanning, arbeidsmarkedtiltak, eller ha en aktivitetsplan før du kan få stønad til barnetilsyn, dersom du er hjemmeværende vil du nok ikke kunne få dette. Ta kontakt med Nav og din saksbehandler, du kan også ha krav på stønad til daglige reiseutgifter såfremst avstanden er minst 2 km fra hjem til aktivitetsted!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #4 Skrevet 25. juli 2010 Jeg skal begynne på utdanning i august. Vet jeg får dekt reiseutgiftene. Hørt at jeg og kan få dekt semesteravgift og bøker. Stemmer dette?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #5 Skrevet 25. juli 2010 Semesteravgiften dekker Nav dersom du har fått innvilget ytterligere utdanning på AAPm du kan få opptil 6000 kroner i støtte til bøker, pc dersom det er høyere utdanning som universitet eller høyskole, så du får nok ikke dekt alt du trenger for og begynne på skole! Du får søke om støtte til barnetilsyn når du har betalt semesteravgift, og husk og sende med kopi av faktura på bhg til Nav. Tar nok litt tid før du har pengene på konto.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #6 Skrevet 25. juli 2010 Hei Stemmer alt det som de over her sier:) Jeg har AAP. Jeg tar utdanning nå på videregående skole. Jeg for 3200 kr hver måned i barnetilsyn. 600 kr i transport penger (du for det om du bor over 2 km fra studiestede) Og så fikk jeg dekket litt over 3000 kr i til bøker. De har faste summer på dette, skal du gå på universitet så for mer penger til å dekke bøker siden de bøkene er dyrere. Men mine bøker kostet bare 1500 kr for alle de 5 bøkene (fant brukt) så du kan gjøre en god deal der om du kjenner noen som har bøker eller at du kjøper på tilbud etc...
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #7 Skrevet 25. juli 2010 Skjønte ikke helt den ene setningen din jeg. Jeg skal starte på høyskole, vil jeg da få eller ikke få dekt bøker og pc?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #8 Skrevet 25. juli 2010 Og ja glemte å si at etter du har levert søknad om tilleggstønader så tar det ca 4-6 uker før du for penger..men du for etterbetalt da:) Altså om du søkte i feb men ikke for penger før april så for du likevel penger fra feb eller når du begynte på skolen:))
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #9 Skrevet 25. juli 2010 Siste anonym her.. JA du for dekket bøker til høyskole! Det skrev jeg... 6000 kr tror jeg...jeg fikk iallefall dekket 3000 kr til vgs utdanning.. De har 2 faste satser. En sats for vanlig vgs utdannelse og en sats for høyskole/universitet. Men hvis bøkene dine er veldig dyre så er det ikke sikkert de pengene dekker alt, så da kan det være lurt å kjøpe brukt etc..men om bøkene er billigere så er jo det positivt da.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #10 Skrevet 25. juli 2010 Får jeg kontantstøtte i tilegg til barnetilsyn søknaden? Barnet skal gå kun 60% i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #11 Skrevet 25. juli 2010 Skrev innlegget ang bøker og pc til anonym 23:15. Men tusen takk, for utfyllende svar. Har vært litt bekymret for økonomien da samboeren også skal studere til høsten.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #12 Skrevet 25. juli 2010 23.27 her igjen. Har ikke peiling om du for kontantstøtte i tilegg..mulig det siden barnet går redusert i barnehage, men du for uansett ikke fullt barnetillegg da. For hvis du ska kunne få fullt barnetillegg så må barnet gå 100% i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #13 Skrevet 25. juli 2010 Det skjønner jeg. Men alle monner drar, så litt hjelp til barnehageregningen er bedre enn ingenting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå