Gå til innhold

noen som har kjenskap til dette bilsetet??


mamma til 2 skjønnheter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har det som ekstrasete, og synes det er genialt.

Siden det ikke har støtteben, er det noe enklere å ta det med på tur, og å flytte fra bil til bil.

 

Det har lang rygg, og varer lenge. Kollisjonstester er bra - men ikke helt i toppskiktet.

 

Om det festes riktig, står det som støpt i bilen - begge veier. Trikset er å sette kneet nedi setet og stramme bilens sele skikkelig + stramme forankringsselene godt.

 

Eneste ulempe er at det ikke har noe særlig pute til å hvile hodet med når jr sover, men vi har løst det med en separat nakkepute.

 

Det ser veldig åpent ut oppe, men har faktisk kommet bra ut når det gjelder beskyttelse i sidekollisjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Vi har dette setet til eldstemann og er i hovedsak fornøyd med det.

 

Mine tanker om Two-Way:

- lett å montere, liten risiko for feilmontering

- veier lite

- lang rygg = varer lenge

- virker litt "slarkete" sammenlignet med f. eks Besafe IziCombi, men kommer like bra ut i test

- vårt problem: setet er konstruert slik at det må hvile mot noe for å være sikkert, noe som ikke er gjennomførbart når jeg (som er 1.60 m) sitter i førersetet - da er det 15-20 cm mellom setet og nakkestøtten min, og derfor tør ikke jeg kjøre og overlater rattet til mannen...

- stort pluss: setet er billig

 

Alt i alt: anbefaler setet hvis dere er lange nok til at setet kan hvile trygt mot nakkestøtten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ikke stå bak passasjersetet da ? Det har vi gjort. Jeg er 158 høy, og må ha setet het framme også. Men passasjersetet er litt enklere å justere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det, men gav det til besteforeldre da vi ikke var spesielt fornøyd med det. Til "besteforeldrebruk" er det et veldig greit sete.

 

Det jeg vil si er at det kommer veldig an på hvor gammelt barnet som skal ha setet og hvor mye og langt en kjører.

 

Jeg mener at setet passer dårlig til barn under 2 år. Til barn over 2 år er det i og for seg et greit sete.

Kjører dere mye når barnet sover så hadde jeg gått for et annet sete. Dårlig sidestøtte og hode henger og dingler. Ser veldig ubehagelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har der noen andre å anbefale da? Gutten våres veier 17 kg å vi vil ha et bakovervendt sete som kan brukes i minst 2 år til, eller et sete som dette som kan brukes begge veier? Han sovner ofte i bilen når vi er på tur så jeg vil ha et som har god sidestøtte, og som er lett å ta ut å bytte mellom bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke så mange gode seter uten støtteben. Og med støtteben blir det mer mas å flytte på det, men alt går jo selvfølgelig.

 

Vi har brukt det til minstemann fra han var ca 10 mnd. Nå er han 2,5 år og 12 kg. Både sitter og sover godt i setet - men om sagt så er det greiest å supplere med en nakkepute.

 

Har også brukt det fremovervendt til storebror. Han var da 5 år og 17 kg. Satt veldig fint han også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville ha sjekket ut Britax multitech.

 

Men dersom han er 17 kg så er han jo ganske stor så da sitter han nok greit i two way elite setet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Mulittec om ungen allerede er 17 kg nei... for da er han sikkert litt lang og? prøv heller Acta graco! :) kjempesete! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svarene:) Jeg skal sjekke ut Acta graco. Det er så irriterende at de fleste bilseter er fremovervendte !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes veldig mange bakovervendte barneseter, men de færreste forhandlerene har kanskje godt utvalg?

 

Her er en oversikt:

http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2007/10/hvilke-bakovervendt-barneseter-finnes-p.html

 

Vi har Britax TWE, har brukt det som ekstra sete men bruker det nå som hovedsete i vår Golf. Barnet vårt er straks 5 år og 111 cm langt, sitter som en konge bakovervendt i setet enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk bra side! Tusen takk, denne var virkelig til god hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...