Gå til innhold

igangsatt fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om det er mulig å få bedt om igangsatt fødsel rett og slett pga av for mye smerter og ubehag? Jeg er i uke 39 og lider, men tør ikke ringe fødeavdelingen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 1 uke over termin nå og har en del plager selv... Jeg ligger også i grenseland til svangerskapsforgiftning, men har fått beskjed om at de ikke vil sette meg igang med mindre det er helsefarglig for meg eller ungen. Kan hende terskelen er lavere for igangsetting andre steder da :)

Skrevet

jeg ble satt igang på termin, hadde da gått i 6 uker med konstante "falske rier" 4 bomturer til føden å helt på felgen hadde ikke sovet mer enn 2 timer sammenhengende på disse ukene ble somregel bare 1-2 timer i døgnet med søvn. har to barn fra før. sa at om ikke de satte meg igang så kom jeg ikke til å klare fødselen.

Fikk da valget igangsetting eller ks. valgte igangsettelse å fikk en fantastisk fødsel på 4 timer fra start til slutt hadde epidural å angrer ikke et sekund :D lykketil

Skrevet

En igangsetting er ikke en flott opplevelse for alle, sånn som det høres ut som her. Er igangsatt 3 ganger (umoden og overtidig). Sist gang hadde jeg voldsomme rier i 2 døgn før det endte i keisersnitt. Kunne ikke få epidural fordi fødselen ikke gikk inn i en aktiv fase.

Selv om man sliter utrolig, er ikke alltid igangsetting et bedre alternativ.

Skrevet

Men du måtte vente til termindatoen din for å få igangsatt fødselen? Jeg tror ikke jeg klarer å vente i 2 uker til, klarer ikke å være ute av sengen engang for å ta vare på datteren min på 8 engang, og imorgen begynner samboer på jobb igjen... Blir jo helt håpløst at jeg må slite meg ut i 2 uker til uten søvn og masse smerter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...