atina87 Skrevet 25. juli 2010 #1 Skrevet 25. juli 2010 Hei alle sammen Håper noen har et elr flere råd til meg. Er nå i min 12 svangerskapsuke, og oppdaget i dag at begge brystvortene mine (helt ytterst) er veldig mørke røde og har begynnt å sprekke. Den høyre faller det av litt hud om jeg tar borti. Siden dette er mitt første svangerskap, og jeg ikke har ammet tidligere, vet noen hva dette kan komme av? Og om det er noe jeg kan gjøre for å behandle dette? Skal til min fastlege til tirsdag, og skal spørre henne.
ungmortil3 Skrevet 25. juli 2010 #2 Skrevet 25. juli 2010 Litt usikker på hva det kan komme av men slet veldig med såre brystvorter da jeg ammet førstemann. Brukte brystvortekrem fra apoteket + løve apotekenes salve (i den runde store boksen du får kjøpt på apoteket). Veldig bra med fete salver som inneholder lanolin. Brystvortekremen jeg brukte heter LANACare Brystvortecrem (kul tube på 40 ml). Men anbefaler virkerlig noe med lanolin.
atina87 Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. juli 2010 Hehe Tusen takk for svar. Skal ta meg en tur på apoteket så fort jeg har mulighet imorra
Tigergutt Skrevet 25. juli 2010 #5 Skrevet 25. juli 2010 Jeg brukte Purelan salve i fra apoteket - helt super på tørre lepper også
Fru.Antonsen Skrevet 26. juli 2010 #7 Skrevet 26. juli 2010 Det fins egne salver for såre/ømme brystvorter Min favoritt er avent sin som jeg kjøpte på barnas hus men den er ikke så dum den de selger på apoteket heller, lurer på om det var sebamed (??) Forøvrig kan man bruke helosan eller spenol også for å unngå noe av det. Lykke til
Gutt 08 Jente11 Skrevet 26. juli 2010 #8 Skrevet 26. juli 2010 Purelan her. Var avhengig av den de 6 første ukene med amming. Et råd til deg er å passe godt på brystvortene når det nærmer seg fødsel, slik at ammingen ikke blir fullt så vond.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå