Gå til innhold

Hvorfor får folk så mye barn??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om man får veldig mye barn bør man gi de litt mindre og sunnere mat.

*knis*

Skrevet

Definer mange barn først.. Det heter mange barn by the way:)

Skrevet

Sikkert fordi de føler seg oppegående nok til å vite forskjellen på mye/mange.

Skrevet

her we go again.med dritt slenging..

Skrevet

Idiotiske spørsmål får stort sett dumme svar. Ikke overraskende det vel?

Skrevet

Lurer på det samme. Med befolkningsveksten som er i verden er det direkte umoralsk å få flere enn 2! Da reproduserer man befolkningen akkurat, kanskje en liten nedgang pga barnløse. Og det trenger vi!

Skrevet

Føler du deg bedre nå da .når du fikk slengt litt drit ,.jævla taper.

Skrevet

Kanskje det har noe med at det å være foreldre er den største gleden man får i livet, og at barna våre er små mirakler som gir oss masse glede? At man elsker hverandre og familien så høyt at vi ønsker å fylle livet med det som virkelig betyr noe i verden? Så lenge man har tid, mulighet, økonomien, trygghet, stabilitet og uendelig med kjærlighet, hvorfor skal man få 2 barn bare fordi andre mener det er feil å få flere?

Bare lurer......

Skrevet

Fordi jorden snart er på grensen av hvor mange mennesker den tåler?

Skrevet

Slik at vi kan få mye arbeidskraft her til lands. Noen må tross alt betale skatt slik at andre kan leve på trygd!

Skrevet

Vi er vel allerede langt over hva jorden tåler om alle skulle hatt en levestandard som vi mener er akseptabel.

Skrevet

Ja, og det er ingen grunn til å forverre tilstanden.

Skrevet

Så lenge folk klarer og oppdra og forsørge de barna de får så er det vel opp til dem selv hvor mange de vil ha? Jeg driter i om naboen får 2 eller 5, så lenge ungene har det godt og får det de trenger av mat, klær, omsorg og kjærlighet;)

Jeg har selv lyst på ivertfall 3 unger, har to forløpig. Men jeg blir ikke hindret i og få nr 3 selv om et forumtroll på dib mener at det er uansvarlig!

Skrevet

Verden er nå ikke så sort/hvit da!

Joda, det er mange mennesker her på jorden, men om vi skal kunne opprettholde den levestandarden vi har i vesten i dag må noen av oss få mer enn 2 barn..

Skal du se "storpolitisk" på det så kan du jo ta en titt på hva de strir med f.eks i Spania, der blir det født altfor få barn. De har etterhvert ikke nok arbeidskraft og får ikke inn nok skatter til å brødfø og sørge for de gamle. De prøver å løse problemet med å importere arbeidskraft, men det er ikke så enkelt som at man hente et flylass med arbeidskraft i en flykningeleir i Afrika. Nå ser politikerne der på hva vi gjør i Norge, Sverige, Island osv siden det fødes nesten nok folk her, de vil forbedre svangerskapsrettighetene så kanskje de også får en økning i antall fødsler!

Kjenner flere par som har valgt å ikke få barn i det hele tatt, heldigvis har vi fått fire så da blir det likevel noen som kan betale skatt for å lønne dem når de blir pensjonister ;)

Skrevet

Bra svart, 16:47 :). Enig med deg.

Skrevet

Vi har fått det antall vi ønsket og så for oss at v ar riktig for vår familie. Jeg er nest yngst blant 4 søstre og kun en til av oss har barn, slik at 4 søstre tilsammen har 4 barn. Det er i snitt en på hver, så da skulle vi vel ikke ha dårlig samvittighet?

Skrevet

I ett land med knapt 4 mill mennesker er det nesten en skam at folk velger å få så få barn. Det er u-landene som lider under overbefolkning. Hva hjelper det AS Norge om vi stopper etter to?

Enkelte av dere er så jævla blåst i hue i svarene deres at jeg ikke gidder å la meg provosere. Hvorfor kunne bestemødrene våre få 5- 10 barn og det var helt ok, mens nå skal vi liksom sette ett tak på 2 skt fordi enkelte ikke ønsker seg flere. Skulle faen tro det var Kina det var snakk om.

Idiot. Hilsen 5- barns mor med kort lunte for møkkaprat!!!

Skrevet

Bestemødrene vår fikk barn da det var kun 3,5 millioner mennesker i Norge, nå er det 4,7 mill.. En ganske dramatisk økning på 40-50 år!

Skrevet

Javel. Nå er det ikke sånn at det er vi som over-befolker planeten. Vi har fremdeles mindre mennesker i landet enn det finnes i bare London fks. Så ingen skal få drepe gleden jeg har ved å ha mange barn. Og enda blir det kanskje fler!!!

Bruk heller tid og energi på å gjøre noe med verdensproblemene i stedet for å sitte her og snakke nedlatende om oss som koser oss med våre mange barn. Forstå at vi er forskjellig!

Tenk heller over hvordan du er med på å drepe planeten på andre måter før du setter deg på din hest!

Skrevet

Jeg personlig synes folk som får mer enn 2-3 unger er rare. Og tydeligvis veldig nærtagende ;)

Skrevet

Kjære fembarnsmor: Til å "ikke gidde å la meg provosere" virker du ganske provosert, strengt tatt.

Skrevet

En stor del av problemet er at det er vi som produserer få barn som forbruker altfor mye. En enkelt av oss forbruker mer enn 30 mennesker i den 3. varden, så egentlig hjelper det mest at vi produserer færre barn her oppe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...