Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #1 Skrevet 25. juli 2010 Jeg har en datter på 5 år som har gode veninner i barnehagen. De vil ofte være med hverandre hjem. Det er hyggelig, men jeg var ikke klar over hvor tidlig de blir selvstendige og hvor viktige vennene tydligvis er så tidlig. Det er fortsatt et år til de skal begynne på skolen, men allerede nå er det stadige spørsmål om å få overnatte hos hverandre. De greier det fint også, selv om det ofte blir mye skravling og lite soving. Nå i ferien renner det inn med postkort fra veninnene som er på tur. Er det vanlig? Jeg kan ikke huske at hverken jeg eller søsteren min begynnte sån så tidlig. Jeg må vel prøve å finne adressen til disse jentene også så jenta vår får sendt noen kort hun også.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #2 Skrevet 25. juli 2010 Det var ikke vanlig da jeg var liten, men jeg synes det er kjempefint at jentene sender kort, det viser at de allerede nå er obs på å ta vare på vennskap. Ser for meg at det blir enda verre å være utenfor gjengen nå, en får prise seg lykkelig for at barnet er "med", og legge til rette for at hun kan fortsette å "pleie vennskap", som det heter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå