Gå til innhold

Om steforeldre og stebarn etc.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener at steforeldre bør respektere sin partners tid med sine særkullsbarn. At for eksempel en stemor bør respektere hans ønske for å tilbringe tid sammen med stebarna, og goså hans ansvar ovenfor stebarna.

Jeg synest også at foreldrene bør respektere sin nye partners behov for å ha stebarn fri fra tid til annen, og respektere at steforeldre kan ha litt andre behov i forhold til å bruke tid med stebarna.

Jeg føler at jeg alltid støtter opp under tid med stebarna og alltid stiller meg åpen til å ha dem hos oss, alltid oppmuntrer til deltagelse på foreldresamtaler, støtte om fritidsaktiviteter etc. Men jeg føler ikke at jeg får noe særlig tilbake når det gjleder respekt for våre stebarnfrie perioder, ikke engang når vi har lagt planer det er vanskelig å inkludere dem i. Det føler jeg at er litt sårt, at han ikke gidder se mine behov, slik jeg ser hansbehov og legger tilrette for det.

Jeg aner ikke hvordan jeg best kan fikse denne situasjonen og hvordan jeg best kan formidle at jeg synest det er sårt når han til stadighet bryter avtaler med meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i huset godtar jeg at mannen min øsnker litt tid alene med sin sønn, og gjør ting med han.. Vi gjør også mye sammen, med begge barna. Jeg har også en fra før som jeg bruker alenetid med. Å det går egentlig ganske greit.

Eneste jeg er streng på er at jeg ikke skal sitte igjen som non barnevakt for hans på noen måte. Uten at jkeg tilbyr meg dette. Å jeg vil ha alene tid i ny å ne.. alle må det =)

Skrevet

Det er fryktelig vondt å bli satt på bunnen av mannens prioriteringsliste.

Vi kan fint greier å prioritere forholdet, og være kjærester når vi er sammen med kun våre barn. Er vi sammen med hans barn så er vi ikke kjærester lengre, da er vi bare to voksne som er i samme rom. Aldri kliner vi, aldri sitter vi i armkroken til hverandre, aldri sitter vi på fanget til hverandre.

Det hadde vært lettere å ha hans barn her om vi ikke måtte legge om hvordan vi lever. Så lenge han ikke kan greie å oppføre seg som normalt når barna hans er her, burde han begrense å ha dem her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...