Gå til innhold

Far nekter å ta ansvar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren til barnet jeg bærer, og jeg har ikke hatt noe seriøst forhold. Vi traff hverandre i fjor og datet heftig frem til begynnelsen av desember. Siden jeg følte at det var mye usikkerhet mellom oss og at forholdet ikke kom noe videre, valgte jeg å avslutte det. Noen uker senere fant jeg ut at jeg var gravid. Jeg er snart 36 år og abort ble rett og slett uaktuelt pga den biologiske klokken, samt at det dukker opp mange følelser når man plutselig står overfor et såpass tøft valg. Barnefaren og jeg tok opp igjen kontakten og fortsatte å treffe hverandre. Han er 40 år og har to barn fra et tidligere forhold. Han sa at han ønsket at vi skulle satse alt - eller så ville han ikke ha noe med verken meg eller barnet å gjøre. Hans argumenter for å ikke ville ha noe med barnet å gjøre var at han ikke orket tanken på å være deltidspappa - det ville bli for vanskelig følelsesmessig. Dessuten ville det bli så komplisert å ha et ekstrabarn om han skulle treffe drømmedamen. Da jeg fortalte han at jeg var gravid sa han at så lenge begge parter er inneforstått med at det brukes prevansjon, så skal abort gjennomføres ved uhell. I følge han er dette en slags stillietiende avtale mellom to mennesker som har sex. Han sa også at om jeg absolutt skulle ha et barn kunne jeg jo bare ta abort, så kunne han spandere en tur til Storken i København slik at jeg fikk satt inn en sædcelle der.

Frem til begynnelsen av juni fortsatte vi å ha kontakt, før han plutselig kuttet kontakten helt. Han har ikke tatt tlf eller svart på sms. I går fant jeg ut at han har fått seg kjærest og nå er på kjærlighetsferie med henne og barna sine. Han har sendt meg et brev gjennom sin advokat og all kommunikasjon mellom oss skal nå foregå gjennom advokat. Han ønsker ikke å ta noe ansvar for barnet.

Hva skal jeg gjøre? Jeg ønsker at barnet skal ha kontakt med faren sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...