Gå til innhold

Hadde det klikket for deg?!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på 1 ukes ferie med mannen, svigerbror, dama og unger. Jeg har ryddet alt til en hver tid, dekt på bord,grillet, servert og ryddet. Gutta har til tider trådt til,men svigerinna mi har ikke gjort en dritt. Jeg har spurt pent om hjelp,men hu har ei hel bok med unnskyldninger. Hu er veldig overvektig, og jeg skjønner nå hvorfor. Ingen har fått sjangsen til å smake noe snacks før alt er sugd opp, og aktivitets nivået er lik null. Hadde du klikket?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gjort som de andre. Jeg hadde latt det flyte og jeg hadde laget mat til meg selv og ungene og sett dumt de. Jeg hadde hvertfall IKKE vartet opp så utakknemelige mennesker. Du er altfor snill!

Skrevet

Hvis hun er veldig overvektig er det forsåvidt synd på både henne og familien. Kanskje hun ikke orker så mye hjemme heller. Vær bare glad mannen din ikke er slik.

Men barna må jo få sjansen til å få noe snop. Hva med å dele det ut i små poser til hver av barna?

Skrevet

Huff....synd på dama ja, og stakkars mannen hennes. Han må bli litt flau vil jeg tro, jeg tenker på at hun ikke bidrar med å rydde osv.

 

Eneste jeg kan komme med er at nå vet du hvordan ferie med disse vil utarte seg, så enten får du bare godta at slik blir det eller så ferierer dere alene neste sommer. Og se det positive i det, der sparte du de kaloriene :-)

Skrevet

Hjelp! Nå planlegges allerede neste ferie, hus i danmark hele gjengen. Må få stoppet disse planene, alle unntatt meg har det som plommen i egget,så skjønner de er interessert i flere turer. Jeg trives ikke med rot, oppvask og våte håndkler slengt rundt.men det gjør de. Er vel ikke synd på noen fordi de er tjukke..? Jeg så hvorfor, løftet ikke ræva fra sofan på 5 t hver kveld. Bare komanderte og kom med unnskyldninger for å ikke gjøre dit og datt.

Skrevet

Legg an til en strammere linje da, og forlang skriftlig arbeidsfordeling på forhand. X er ansvarlig for oppvask, Y for smårydding, Z for klesvask osv... og snop kan du smugspise selv. Kjøp småposer til hver av dine egne, så trenger du ikke dele og risikere at det hele forsvinner. Sett heller en stor skål med deilig frukt på bordet til fellesskapet, så er det ingen som kan si du ikke deler noe heller. :)

Skrevet

Si at du nekter å planlegge noe som helst før noen letter på ræva for å hjelpe deg. Å ikke si noe går kun ut over deg selv, de andre har det jo supert, som du selv sier.

Skrevet

Svigerbror kom bort å ba meg si i fra hvis det ble slutt mellom meg og mannen,for da skulle han fri:-p syns det var flaut han, ba henne flere ganger gjøre noe, hva som helst,bare gjør noe sa han. Må nok kjøre mer striks regime ja, eller spille død dagen vi skal dra.

Skrevet

Hvorfor i alle dager hjalp ikke mannen din og svogern din deg mer da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...