Gå til innhold

Vurderer P-stav

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye koster det? Hvor lenge kan den sitte inni, og gjør det vondt og sette den inn?

Sjekker legen om jeg er gravid før han setter den inn eller skal jeg sjekke det selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koster ca 1500,- Og noen hundre for å sette den inn. Du blir bedøvet, men det kjennes at den blir satt inn. Litt ekkel å kjenne på gjennnom huden. Dreper all sexlyst. Småblødninger kan vare i månedsvis. Hodepine, trøtthet, kvalme. Kan sitte inne lenge, fem år tror jeg.

Anbefaler den ikke. Jeg tok min ut etter ett år. Har et lite pent arr etter den nå.

Skrevet

Hmm.. Da fikk jeg ikke lyst på P-stav likevell.. ;p

Noe annet du kan anbefale? :) Sliter med ustabil menssyklus, og jeg er litt surrete av meg så p-piller er ikke det beste alternativet.

Skrevet

Nei kan dessverre ikke anbefale noe. Her har mannen sterilisert seg i stedet siden vi ikke skal ha flere barn.

Kanskje du skal prøve hormonspiral.

Skrevet

Har du tenkt på p-sprøyte? Tas hver 3. måned. Jeg tok den for snart tre måneder siden, tror jeg skal holde det ut i tre nye måneder og så ta en pause. Vanskelig å ikke gå opp i vekt, men ønsker absolutt ikke å bli gravid de første månedene.

Det anbefales ikke å bruke p-sprøyte mer enn ett år dersom man ønsker å bli gravid i de førstkommende årene etterpå.

Skrevet

Jeg mistenker på det sterkeste at min p- sprøyte bruk var medskyldig i at det tok så lang tid å bli gravid. Har ikke testet hypotesen min, men jeg ville ha tenkt meg om før jeg brukte det om jeg ville ha barn senere.

Det er søren meg ikke lett å finne god prevensjon.

Skrevet

Jeg har p-stav nå. For andre gang. Er meget fornøyd. Første gang hadde jeg små blødninger i et par uker, denne gangen litt mere blødninger, men ikke noe problem .

Sexlysten er super ;o)

Skrevet

Anbefaler den IKKE! Jeg var mye mer fornøyd med spiral etter å ha plagdes med p-staven. Det tok en evighet å grave den ut igjen, og jeg var mager. Legen sa at det var godt jeg var så tynn ellers kunne det vært en enda større opperasjon. Arret er stygt, og minnet sitter spikret for livet. Jeg fikk spiral, og hadde aldri født før, så det var en anelse vondt å sette den inn, men så fungerte det helt topp også. Kobberspiral, da jeg ønsket å blø og p-sprøyte og p-stav hadde laget hormoneell krøll på syklusen min i mange år. Etter et år på kobberspiral var jeg helt i rute igjen og storfornøyd. Skal ha det igjen etter fødselen.

Skrevet

Spiral er bedre. Spiral varer i 5 år, og pstav i bare 3. Spiral koster ikke halvparten så mye som pstav heller. Og pstav er ubehagelig. Kunne ikke ligge på den arma i et år etter. Til slutt fikk jeg nok og fikk den opperert ut av ren frustrasjon.

Skrevet

Operert ut???? Et lite snitt og vips var den ute! Og jeg var kun litt slapp i armen samme dag, så kjente jeg ikke mer til den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...