Gå til innhold

Ang bilder av babyer/barn på facebook.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en venninne fikk barn samtidig for tre mnd'er siden, kun to dager mellom dem.. Siden da har jeg lagt ut masse bilder av gullet, samt videoer av ham da han lærer seg noe nytt :) Har jo lukket profil og sånt da.. Hun derimot.. Hun har ikke lagt ut ett eneste bilde av sønnen, og ikke nevnt han i noen av statusene på facebok, forutenom når hun skrev at hun var stolt mamma da hun kom hjem fra sykehuset..

Er jeg merkelig som synes hun er rar? Eller er hun den ansvarlige som ikke legger ut bilder av et barn?

Hva er din mening?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nok en person som venninnen din. Er ekstremt forsiktig med bilder av mine barn.. Er sjokkert mange ganger av hva mennesker legger ut om barna sine, til og med 12 år gamle jenter naken i dusjen i en familiesituasjon på badet!!

Sjekket opp en gammel bekjent, var ikke venn med på facebook engang. Snakk om å få hakeslepp..

Skrevet

Hun er den ansvarlige ;)

Hvis ikke så er jeg også rar :P

Legger ikke ut bilder av barnet mitt på fb jeg heller.

Skrevet

Men. Hvorfor ikke legge ut bilder? Slik at familie og venner kan se..

Har man lukket profil blir det vanskelig at andre får sett bildene.. Og lar dere også være å ha bilde av barna i avisa på bursdager osv? Enn fødselsannonse? De havner jo også på nett..

Skrevet

Jeg legger ut av eldste på 13 og bare de som eldste har lagt ut av seg selv.

Skrevet

Jeg regner også med at de ikke går ut heller, og ikke har barna i barnehage eller noe, for hvem vet hvem som ligger i busker og tar bilder... Eller som ser ungene på bussen eller noe og tar ett kjapt bilde med mobilkamera...

Men man tar jo ikke buss med barn, stemmer, det er jo ikke sikkert nok, man har jo ikke seter i huet og ræven på busser.

Skrevet

Jeg ligger ut masse bilder av barna, for at min familie som bor i et annet land kan se (og andre også da), men ingen bilder av barna uten klær. Det er bilder jeg kunne vist til hvem som helst uannsett.

Med hensyn til status oppdateringer er jeg nesten som venninnen din, oppdaterer nesten aldri om barna... tenker at jeg ikke bare er mamma selv om jeg har verdens fineste barn, så jeg liker å skrive om andre ting der.

Skrevet

Har aldri lagt ut ett bilde av barna mine, kommer ikke til å gjøre det heller.

Men, to venninner la ut bilder av mine barn, da eksploderte jeg.

Stoler ikke på nettet, men eldste går i bhg ja. Litt forskjell da.

Skrevet

Jeg er veldig forsiktig med å legge ut bilder av meg selv også. Har lukket profil, så fremmede ikke får vite noe som helst. I tillegg har jeg delt opp alle jeg har lagt til i grupper, slik at jeg kan velge å vise bilder kun til familie og nære venner. Det samme når jeg oppdaterer statusen min. Jeg vurderer hvor viktig det er å dele det med bekjente, og velger ofte å bare dele det med de aller nærmeste. Har man nettvett og vet hvordan man skal bruke det så går det nok fint. Når småttingen min kommer vil jeg nok velge å dele et bilde med alle venner, gjerne det bildet som uansett kommer i avisen. Så vil jeg ellers velge å kun la de nære og kjære se bildene. Og selv da vil jeg nok ikke legge ut unødvendig mange. Men det er meg. Om noen ønsker å gjøre det "vanskelig" kan man jo maile bildene til hver enkelt man ønsker å dele dem med. :)

Skrevet

Sånn helt seriøst, s¨synes jeg de som ikke tør å legge ut bilder av barna sine på en lukket profil på nettet er paranoide. Kan da umulig være sunt å gå rundt å være så redde for internett, nå som alt foregår over nett. Alle fødselsannonser kommer på nett. Skolebilder er på nett, gjør de noe for å komme i avisa er de på nett. Hva så? En lukket profil på facebook (for de som faktisk har såpass vett at de vet hvordan man gjør det) er en av de tryggeste plassene som fins på nett. Såklart er det smutthull her óg, men herre jesus.. Vil de ha bilder av barn, ja da går de jo bare rett inn på lano.no! Ikke lukkede facebookprofiler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...