Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #1 Skrevet 24. juli 2010 Er 18 år og venter mitt første barn innen kort tid. Har hele svangerskapet hatt tanker om å amme den lille når h*n kommer til verden.. Men, med ammepress og mas fra alle sammen, kjenner jeg at det å amme ikke frister i det hele tatt.. Melk kommer nok ikke til å være et problem her.. Men, noen som kan komme med noen oppmuntrende ord? Ønsker veldig å amme, men samtidig ikke
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #3 Skrevet 24. juli 2010 Fordi at ? Har du ingenting positivt å komme med, kan du la vær.. Oppfør deg som folk du også!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #4 Skrevet 24. juli 2010 Anbefaler deg å heller spørre inne på skravlesiden, eller på 3.trimester. Får nok bedre svar der, og så slipper du slike naut som første anonym her. Hilsen en annen 18-åring som også venter sin første innen kort tid
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #5 Skrevet 24. juli 2010 Herregud vis litt folkeskikk da du som sier at Hi høres ut som en drittunge! Det gjør hun vel ikke! Kan godt forstå at hun sliter med at folk maser om amming. Og til deg HI. Prøv å ikke bry deg så mye om maset til folk. Kjenn på hva du selv vil og kan. Uansett om du kommer til å amme eller ikke så går det helt sikkert bra. Gjør det du føler er det beste for deg og babyen din. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #6 Skrevet 24. juli 2010 Så du gidder ikke amme ungen din bare fordi andre maser? Du skal la være å amme bare på trass? Modent.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #8 Skrevet 24. juli 2010 00.53 - Gi faen i å være så umoden selv.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #9 Skrevet 24. juli 2010 Hvordan vet du at melk ikke blir et problem? Er enig med dem som mener at du er umoden som ikke vil amme på "trass"! Du kan umulig forstå hvor mye enklere det er å amme enn alt flaskestyret, og i tillegg frarøver du barnet morsmelka og den kos amming fører med seg. GROW UP.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #10 Skrevet 25. juli 2010 Herregud, må dere gi dere damer! HVOR skriver HI at hun ikke har tenkt å amme? Hun skriver at det ikke frister, men ikke at hun ikke skal amme fordi folk maser! Hi skriver faktisk "ønsker veldig å amme", så da må dere bare gi dere med at hun ikke skal amme på trass. HI, det er ikke vits i å spørre om slikt på anonymforumet, får bare usaklige svar fra sure gamle damer. Ellers så må du ha lykke til
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #11 Skrevet 25. juli 2010 Økedager er vel ikke akkurat kos.. Ha lydbøker og TENA-bind klar :-)... Og jeg føler litt som HI, det er en enorm indoktrinering på det med amming. På en slik måte at man får litt avsmak, så det er veldig upedagogisk! Folk kan da vel greie å ta noen avgjørelser selv i livet... De fleste har fått med seg både en og to og tjue ganger at det er topp med amming.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #12 Skrevet 25. juli 2010 Det er en grunn til at folk snakker mye om amming. Det er rett og slett for at det absolutt er det beste for barnet ditt, HI. Ikke tenk på det som press, tenk på at det er det beste.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #13 Skrevet 25. juli 2010 Mulig jeg høres litt skarp ut men jeg har aldri skjønt hvorfor folk tar til seg hva andre sier når det gjelder amming og flaske! Hva betyr det hva folk sier!? Amm om du kan, gi flaske om ikke
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #14 Skrevet 25. juli 2010 De fleste er usikre på ting de ikke har prøvd før. Husk at amming til å begynne med er hardt arbeid, uttellingen for den jobben kommer kanskje ikke før 3 måneder senere da det plutselig går på skinner. Det kan bli smerter og frustrasjon og tenners gnissel, men det er så verdt det når man kommer over kneika! Ingen flaskekoking, du trenger ikke stå opp midt på natten for å lage flaske, maten er alltid perfekt temperert, passe tykk og perfekt tilpasset din baby. En ting mindre å ta med seg når du skal ut og morsmelk koster absolutt ingenting Amming er selvfølgelig best for barnet ditt og det er mulig du formulerte deg litt galt i innlegget for det virker litt umodent at du går i vranglås pga press, men du er ikke den første som opplever det sånn og garantert ikke den siste, uansett alder. Hvis du er motivert og løsningsorientert så er sannsynligheten stor for at du klarer å amme. Lykke til!
*bolla pinnsvin* Skrevet 25. juli 2010 #15 Skrevet 25. juli 2010 Ta det som det kommer. Går det, så går det. Ingen her til lands som har dødd av å få mme - meg selv inkludert. Lykke til med resten av svangerskapet og med tiden etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå