Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #1 Skrevet 24. juli 2010 alvorlige overvektige barn.... Jeg blir så lei meg. Har alltid slitt med litt for mye selv men mange av disse barna var virkelig store! Stakkars barn..hva skjer?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #2 Skrevet 24. juli 2010 det var ikke turister, da? Veldig mange overvektige barn i Sverige der vi var på ferie og..
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #3 Skrevet 24. juli 2010 Det samme gamle: for mye (usunn) mat og for lite aktivitet over tid som fører til negativt selvbilde og selvtillit og ofte sosial isolasjon som forsterker problemet og karusellen er igang. Trist!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #4 Skrevet 24. juli 2010 Vel....., det kan godt hende. Uansett, det er trist. Ikke bare var barna overvektige, foreldrene var kjempestore. Jeg er litt overvektig selv, men mine barn er det ikke. Er veldig glad for det, for det må være tøft å se barna bli fetere og fetere....!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #5 Skrevet 24. juli 2010 Ja, men det er såååå mange. Med og uten svære softiser og chipsposer! Hva med å kjøpe en deilig kurv med jordbær? En kurv nektariner? Moreller? Eller en pose friske gulrøtter? det er enormt mye en kan kjøpe istedet for alt det usunne!!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #6 Skrevet 24. juli 2010 Ja til gratis frukt og grønnsaker på skolen! Og mer reell fysisk aktivitet hver dag!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #7 Skrevet 24. juli 2010 Jeg så det samme på stranda i Sør-Frankrike nettopp... Helt tragisk at folk ikke ser at de påfører sine barn store handicap ved feil kosthold.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #8 Skrevet 25. juli 2010 Foreldrene lever i ei boble og er ikke smarte nok til å skjønne at det er DE som har ansvaret for barnas helse. Jeg harselv vokst opp slik, fikk som barn skylda (av foreldrene mine) for at jeg var så tykk. Gjett hva: en 10-åring spiser is og chips hvis hun får det hjemme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå