Gå til innhold

Flytte til Danmark

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboar vurder å flytte til Danamark om 6 mnd tid. Han har familien sin der. Vi har ei lita ilag og jeg har en stor gutt på 12 1/2 år som ikke har hatt kontakt med faren sin. Kan vi ta gutten med til Danmark eller blir det noen problemmer for han. Faren til gutten bor i Oslo men har hele tiden nektet å ha samvær med gutten. Vi har begge to tilbud om jobb via kjente venner.

Må jeg informer barnet far til gutten min at vi flytter til Danmark. Han har ikke hatt kontakt med gutten noen ganger. Nekta å ta dna test politiet måtte hente han på jobb. Nektet å skrive under farskapspapirene det måtte opp for retten.

Er det noen som vet noe så skriv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har antagelig foreldreansvaret alene. Da kan du flytte hvor du vil med barnet.

Dersom far har del i foreldreansvaret, kan han nekte flytting til utlandet og du har ikke noe du skulle ha sagt.

Hvem som står registrert med foreldreansvar kan du få opplyst fra folkeregisteret.

Skrevet

jeg har foreldreansvaret allene.

Jeg syntes at det kan være flott å komme litt nærmer familien hannes da jeg har store problemmer med min familie.Har blitt tilbud jobb i klesbutikken så min svigersøster driver det er ei som går av med alderpesjon i den tiden så jeg skal jobbe for. Det er nok 80 % stilling men jeg er jo småbarnsmor så det kan jo være bra det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...