Gå til innhold

Noen med erfaring fra Utdanningshuset her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte spesielt på utdannelsen som heter Juridisk kontormedarbeider. ( Tidligere advokatsekretær ).

Blir glad om noen deler eventuelle erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt på den jeg ;-)

Skrevet

jeg gikk på dette kurset, var stort sett fornøyd og gikk ut med gode karakterer. Ble ferdig med kurset 1 mnd før jeg fødte og er fortsatt hjemme med baby, så vet ikke om det er vanskelig å få jobb etterpå. Er litt spent på det:) Bor i oslo.

Skrevet

Der gikk jeg i forfjor:) Veldig spennende studie, nyttig og lærerikt. Men konkuransen om jobbene etterpå er beinhard. Jeg holdt på flere måneder med søking før jeg fikk napp, og jeg fikk bare Aer og Ber. Men trives veldig godt som advokatsekretær.

Skrevet

Ble ferdig med studiet Medisinsk sekretær fra Utdanningshuset nå i vår, og er veldig fornøyd. Kan jo ikke si noe om hvordan Juridisk sekretær-studiet arter seg/om det er lett å få jobb, osv, men har iallefall bare positive ting å si om selve skolen:-) Hvis det er noen som lurer på det studiet jeg tok kan jeg bare anbefale det på det varmeste! Fikk jobb som nr. 2 i klassen, og det var før studiet var ferdig! Absolutt verdt pengene...

Skrevet

Har hørt fra flere som har gått der at det er umulig å få seg jobb med kun den utdannelsen man tar der. Det gjelder flere av fagstudiene..

Skrevet

Det er feil. Mange i min klasse fikk seg jobb fort, men det er klart at de som har vært i arbeid en stund, har gode referanser og ståpåvilje stiller sterkere enn de som mangler det. Det gjelder alle yrker det.

Advokatsekretæren

Skrevet

Tok tannlegeassistent i Kristiansand, og ble veldig skuffet. Det er 4 av 13 som faktisk kommer til å bruke utdannelsen vi fikk der, og det er fordi de var heldige å få jobb mens vi gikk på skolen...

Skrevet

Ja, jeg gikk medisinsk sekretær.

Selve studiet var litt MikkeMus, dvs gjennomtrekk med lærere, litt ustrukturert læreplan, mye fravær av lærere osv.

Gikk ut med A & B`er i karakter, og relativt fornøyd med det.

Problemet etterpå er at det er vanskelig å få seg jobb. Legekontor ønsker helst Helsesekretærer. Og på sykehuset er det jo så vanskelig å få noen ansettelse. Så man går igjennom vikarbyrå hele veien. Har vært "fast" vikar i snart 4 år nå på sykehus, å har krav på fast ansettelse i 2011.

Advokatsekretær.

Søsteren min gikk det, å hadde samme oppfattning med lærere, fravær, osv. Å neste umulig å få seg jobb etterpå. Hun hadde også et høyt snitt, men får seg ikke jobb.

Dette er i Trondheim.

Hadde jeg vært deg hadde jeg vurdert studiet to ganger... Men dette er min mening :)

Jeg studerer nå Sosionom.

Skrevet

jeg vurderer også å ta Juridisk kontormedarbeider semestret på hamar, men er det så vanskelig med jobb? i heftene jeg fikk så sto det at det var mange som søkte etter disse stilingene, og få jobb var ingen problem. dumt å gi ut slike opplysninger hvis de ikke stemmer med tanke på at det koster over 50.000 =/

Skrevet

noen av dere som vet hva en Juridisk kontormedarbeider har i årslønn?

Skrevet

Kommer helt an på hvilke oppgaver en får, hva slags advokatfirma en jobber hos, hva slags erfaring en har fra før og hvor god en er til å forhandle. Det er jo en sekretærstilling, så rik blir du ikke. Ikke godta under 300 000. Hos et forretningsadvokatfirma feks kan man få langt mer. Er du flink nok til å linke alt du hat gjort før som nyttig erfaring til denne jobben får du nok enda mer:)

Skrevet

Lureri!

Ta en yrkesfaglig utdannelse.

De er svindyre og du for ikke autorasjon.

Jeg er sterkt i mot slike betalingskoler.

Du blir jo ikke utdannet noe!

Skrevet

Jo det blir du. Ikke gjør deg så dum nå da. Bedre å fly ledig og få penger av NAV mener du? idiot..

Skrevet

Alle kan ikke være lege eller advokat. Noen må gjøre sekretærjobbene også... Og det er klart du blir noe. Man blir ikke "autorisert" til alle yrker og det trengs heller ikke. Advokatsekretærutdannelsen lærer deg mye nyttig som passer til den typen jobb du skal gjøre. Å være imot den blir som å være imot 60 minutterstimen eller imot gul mat, altså fullstendig absurd...

Skrevet

ja du sier noe der! takk for svar;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...