Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #1 Skrevet 24. juli 2010 som syter og klager over alt de har å gjøre, rette på kvelden, forberede seg til osv...Har en jeg kjenner som er lærer. Hun kom over her og søt og klaget over den nye planen hun hadde fått med tanke på neste år...! "Ååå, det er så masse...bla, bla, bla....Har ikke lærerene 13 uker ferie i året??? Da må de for FAEN jobbe på ettermiddagene også!! Djiiiiises!! Jeg har hatt 3 uker sommerferie i år og jobber til 16.30 4 dager i uken...HVOR mange dager jobber lærerene til 16.30?? Jeg bare lurer....og er oppgitt! Kanskje jeg har en litt ekstra sytete nabo??
#lela# Skrevet 24. juli 2010 #2 Skrevet 24. juli 2010 jeg er lærer, og jobber i snitt til 17 hver dag, dvs noen dager går jeg hjem kjl 13 og andre tar jeg meg en lang dag. Snittet er uansett 8,5 timers arbeidsdag (ikke 7,5) og 42-timers uke( ikke 37) Dessuten,du har vel ikke kun 3 uker ferie,men 5 i året? Vi har en del ekstra ferieuker siden vi ikke får overtidsbetaling, mulighet for avspasering(jobbe seg inn) eller fleksitid. Friukene er vår avspasering. Denne sommeren har jeg ca 4 uker ferie, og ca 4 uker avspasering:-) God sommeravspasering til dere andre lærere:-)
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #3 Skrevet 24. juli 2010 Når det kommer til stykket så er du nok bare misunnelig på all ferien lærerne har;) Jeg kunne også tenkt meg lærerferier, men vil absolutt ikke ha alt ansvaret og drittungene som de har å baskes med hver dag... Så da får vi vel bare ta til takke med 5 ukers ferie... Og nei, alle lærere syter og klager ikke hele tiden. Hører da stadig vekk syting og klaging fra folk i andre typer jobber også!!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #4 Skrevet 24. juli 2010 Lærere har det samme årsverket som andre yrkesgrupper, bare at vi har 43 timers uke. Vi har 5 uker ferie som andre i året, resten er avspasering. Jeg har aldri jobbet mindre enn 50 timer i uka i full stilling, så 7 av disse timene blir gratisarbeid. Nå jobber jeg heldigvis deltid. Hva mener du med at lærere ikke jobber til lenger enn 16.30? De fleste lærere jeg kjenner, jobber om kveldene og i helgene hjemmefra. Ikke lett å konsentrere seg med rettearbeid, rapportskriving etc på overfylte arbeidsplasser. Dessuten blir man sliten av undervisning på en annen måte enn i mange andre yrker. Godt å ta en pause før man kaster seg over arbeidet. Jeg trives godt i jobben min, jeg. Men jeg er lei folk som stadig skal kommentere læreres arbeidstid, uten å vite hva de snakker om.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #5 Skrevet 24. juli 2010 Lærer her også, og jeg syns jeg har mitt på det tørre når jeg har så mange uker ferie på sommeren. Disse dagene utenom ordinær ferie har jeg såvisst jobbet inn. Jobber både lange dager, kortere dager, kvelder samt helger resten av året. Også tilbringer jeg endel av tiden etter skoleslutt og og før skolestart på forberedelser og planlegging utover plan.dagene. Men det finns helt sikkert lærere som syter og klager over det meste, akkurat som i alle andre yrkesgrupper
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #6 Skrevet 24. juli 2010 Det ER mye jobbing da. I alle fall i perioder. Jeg sitter på skolen til 16 stort sett. Og så jobber jeg som oftest endel på kveldene. Noen kvelder trenger jeg bare å jobbe 30min. Andre kvelder sitter jeg fra klokka 17 til 2, 3 og 4 om natta. MEN jeg klager ikke. Elsker jobben min. Og feriene er som du sier en kjempebonus! Men 13 uker? Det har ikke jeg ihvertfall. Har 5 uker på sommeren. Og så høst,jul, påske og vinterferie.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #7 Skrevet 24. juli 2010 Helt enig med HI. Mange klager! Bytt heller jobb!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #8 Skrevet 24. juli 2010 Hihi, ble det for lite støtte, HI - slik at du rett og slett måtte støtte deg selv litt ;-)?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #9 Skrevet 24. juli 2010 Ja, faktisk! Der ble jeg oppdaget! Fy fabian så flaut!! Jaja, pytt pytt. Livet mitt går nok videre likevel....!?
Mø schæl! Skrevet 24. juli 2010 #10 Skrevet 24. juli 2010 Lærer her også. Jeg har kommet til det punktet i livet mitt hvor jeg ikke lenger gidder å diskutere arbeidstiden min med mennesker som TROR de har peiling, fordi de jo har gått på skolen selv en gang! Blir liksom litt på samme måte som at jeg skal ha full oversikt over arbeidssituasjonen til en sykepleier, fordi jeg har ligget på sykehus. Eller en butikkansatt, fordi jeg pleier å handle på butikken. Eller en elektriker, fordi jeg hadde en mann her 4 timer forrige uke som la opp strøm. Det er vel ingen yrkesgruppe i Norge som er mer trivielt og morsomt å snakke og ha meninger om, enn lærerne. "Alle" mener at lærerne ikke gjør annet enn å syte og klage, men jeg skjønner ikke helt hvor disse lærerne er? Jeg jobber iallfall ikke sammen med noen! Så: med mindre noen spør saklig om hvordan det er å jobbe som lærer, så diskuterer jeg ikke lenger med folk som ikke har prøvd yrket selv, i minst ett år med alle de funksjoner som hører til læreryrket. DA kan vi ta en diskusjon - selv om jeg er ganske overbevist om at det ikke lenger var så mye grobunn for det...
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #13 Skrevet 24. juli 2010 Lærer her også: Når folk kommenterer ferien, orker jeg ikke lenger å ta opp debatten, men svarer bare at om noen misunner oss og mener vi har det så utrolig bra, så er det bare å bli lærer selv! Fritt yrkesvalg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå