Gå til innhold

hvordan er det å være stemor?=) u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må stå på pinne hele tida for andres barn, uten å ha noe avgjørende å si om deres oppdragelse eller andre ting ved livet deres.

Skrevet

For det meste veeeldig kost. Det som har med familien å gjøre.

Vi lager god mat på lørdager, drar på ferie sammen. Vi leker.

O.s.v.

Men det er jo baksider du ikke får ellers. Jeg har ikke så mye å si når det gjelder oppdragelse, eller her i hjemmet har jeg jo forsåvidt det, men ellers er det lite jeg kan si.

Og jeg må alltid forholde meg til en annen familie, og føler vel ofte at jeg må ta hensyn til de, men de ikke kan ta hensyn til oss. Men det kommer jo av personligheten til x-kona til mannen. Alle er jo heldigvis ikke sånn.

Mannen svelger mange kameler for å beholde husfreden, men alt i alt har de nå et ganske ok samarbeid.

Jeg ville ikke valgt anderledes om jeg fikk valget nå, jeg elsker mannen min, og jeg er nesten like gla i hans sønn, som vår sønn.

Men det er nok lurt å tenke seg om noen ganger når man går inn i et slikt forhold. Vil man ha det sånn eller ikke?

Er jo ikke slik jeg så for meg mitt liv, men slik er det nå blitt. Og jeg er lykkelig

Skrevet

Jeg trives med å være bonusmamma til mine to små jenter. Det er ganske behagelig å være deltidsmamma.

Her i huset har jeg like mye å si som faren, og vi er likeverdige "foreldre" i vårt eget hjem. Jeg føler ikke at jeg står på pinne eller at jeg ikke har noe jeg skulle ha sagt. Jeg får som regel viljen min jeg :-) som øverste "sjef" i husholdningen.

Skrevet

Det kommer helt an på barnets far det. Om du vurderer å gå inn i et forhold med barn så spør faren hva slags rolle han ønsker at du skal spille i barnas liv. For jeg lover deg, det er en million fallgruver her og da bør dere ha snakket om alle tenkelige scenarioer så du vet hvor du står.

Pass deg for å bli farens barnevakt hvor det bllir deg som har alt ansvaret ved samvær. Det fører sjeldent noe godt med seg.

Skrevet

Det kommer an på deg og din mann, forholdet til barnets andre foreldre etc :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...