Gå til innhold

Hvor mange sett ullklær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor nordpå så vintern er lang og våt og kald. Gutten er 1,5 år nå. Begynner i barnehage om en mnd. Hvor mange sett ullklær bør jeg kjøpe? Hva er minimum? Hva blir for mye?

Kan legge til at vi bruker mer eller mindre BARE ull på senhøst/vinter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har til 2 åringen:

4 longs

4 gensere

1 heldress

4 bodyer med lang arm

Skrevet

Ja, minst 4 sett. Vi har klart oss med 4 sett, men det blir mye vasking. :)

I år skal jeg kjøpe flere longser enn gensere tror jeg, det går ofte fler av de her.

Skrevet

Jeg pleier også å kjøpe en 4-5 sett med ullundertøy til barna. I tillegg kommer litt tykkere ull som de bruker under vinterdressen. Her går det greit med 2 sett, så har jeg ekstra ullgensre og fleece med i barnehagen.

Skrevet

2barns mor: hvor kjøper du den litt tykkere ullen?

Jeg kan ikke strikke og har ikke familie som har anledning til det heller, må nesten kjøpe...

Skrevet

Jeg er fornøyd m Name It sine heldresser i tovet merinoull og glidelås, koster ca 250 kr.

Skrevet

for min del så blir 4 sett altfor lite. skal jo ha 2 sett liggende i kurven i bhg! (vertfall der vi bor..)

skifter et klesskift med ullundertøy hver dag,og har ikke tid til å vaske de hele tiden.men dette er jo alt etter hva man orker kanskje..

noen ganger bruker mini 2 sett for dag også,så for vår del er 4 sett tilsammen for lite.

har gode billige på sparkjøp ja, tom & trine. jeg kjøpte på salg der i forge uke, ca 80 kr for ullgenser og 37 for ullstrømpebukse.

er også fornøgd med janus sine ulldresser,jakker og bukser.

kjøper en på salg kan en spare en del:)

Skrevet

ungene mine går i naturbarnehage og bruker ull fra tidlig høst til seint i mai:)

Vi har:

2 sett i kurven i barnehagen

1-2 sett i tur-sekken (er stort sett på tur hver dag)

5-6 sett liggende hjemme

I tillegg har vi tykker ull fra janus til å ha utenpå (bukse og jakke) + noe fleece. Tipper de har ca 4-5 sett hver.

Minstemor har mest siden hun skifter mest. Er lita enda og det blir mye gris med mat/drikke, oftere bløt osv. kan fint skifte flere ganger om dagen. Eldstemor begynner på ksolen nå, og kan fint bruke sine sett et par dager før de går i vaska.

Skrevet

Vi har i vinter hatt rundt 7-8 bodyer/gensre, og 4 strømpebukser. Av erfaring blir gensrene fortere skitten enn longser, så det går mer av dem..

Kommer nok til å ha rundt det samma denne vinteren, men må finne mer slitesterke longser..Han hadde Janus vinteren som var, og med en aktiv gutt som sklir bortover gulvet med bilene, blir det fort slitt på knærne, så longsene denne vinteren må nok være tykkere..

Skrevet

Her går det et par jumprer for dag. En liten gutt som SKAL spise middagen selv blir stort sett bare søøøøl :)

Begynner med 5-6 bodyer da, også får jeg se om det trengs flere etter hvert.

Skrevet

tror jg skal bestille noen flere sett

Skrevet

Her får vi klare oss med 4 sett hver. Med 4 stk i barnehage så blir det dyyyyrt!

Men 4 sett går greit det altså. Størsta skal på friluftsavd. så må nok anskaffe noe ekstra til henne.

Skrevet

Heelt utenfor temaet ull - men ormeyngelet, har du tvillinger siden du har rukket fire i bhg samtidig? Bare nysgjerrig altså - uansett godt jobbet! Har fire jeg og, men med mye større aldersforskjell.

Ull - har vel hatt 6 - 7 til hver av de minste ungene (trøyer/bodier), 4 - 5 stillongser. Legger ikke bort det som kanskje er bittelitt lite, synes det er kjekt å ha som reserve. Sjelden det blir brukt, men da er det hvertfall en mulighet! De største ungene har et par sett med ull/superundertøy, de bruker det ikke hver dag (10 og 12 år).

Skrevet

vi bruker å kjøpe slik at han har ett undertøysett til hver dag, blir ofte veldig skittent i barnehagen. Å så har 2 ullbukser og 2 ullgensere.

Så 5 longs og 5 bodyer/trøyer pluss strikka ulltøyet som mormor strikker :D

Skrevet

Nei, de er faktisk ikke tvillinger noen av de. Men de har kommet rimelig tett ja. Det er 4 år og 4 mnd mellom største og yngste:) Største er 5 og minste er 9 mnd.

Det blir et år nå da med alle 4 i barnehagen, og på hver sin avdeling.... kan bli bittelitt stressende på morran men går vel det å;)

Skrevet

Jeg bruker å kjøpe litt tykkere ullklær både på Name It og Barnas Hus. Name It har todelte som jeg kjøper og Barnas Hus har heldresser, de fra Reflex er jeg kjempefornøyd med.

Jeg strikker heller ikke selv....

Skrevet

Ble ikke innlegget mitt lagret..... hmmm....

Iallefall: Jeg kjøper todelte sett på Name It, og heldresser fra Reflex på Barnas Hus. Er kjempefornøyd med sistnevnte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...