indigo25 Skrevet 24. juli 2010 #1 Skrevet 24. juli 2010 Har lest at kynnere kommer når du er i bevegelse og oppe og går. Kan godt hende de kommer da også, da jeg kjenner at magen føles sprengt ut og det blir vanskeligere å bevege seg. Det som er er at jeg oftest kjenner det når jeg sltter og slapper av i sofaen eller ligger i senga, da strammer det seg og det kjennes ut som jeg må tisse. Er dette kynnere? I uke 25 nå og har hatt disse i 4 uker allerede. Normalt?
flypapir Skrevet 24. juli 2010 #2 Skrevet 24. juli 2010 Høres ut som kynnere ja.. Mange får disse tidlig og det er stort sett ikke noe å bekymre seg for. Eneste du bør være obs på er hvis det blir veldig mange av dem, det kan være et tegn på at du bør ta det litt mer med ro.
flypapir Skrevet 24. juli 2010 #3 Skrevet 24. juli 2010 Er de smertefulle er det også noe du bør snakke med lege/jm om forresten...
gakkeliten Skrevet 24. juli 2010 #4 Skrevet 24. juli 2010 Høres ut som kynnere i mitt hode! Er livmoren som trener litt - lite brukt muskel, vettu Husker at jeg fikk første kynner i uke 20 sist - nå begynte jeg i uke 14.. veldig moro. not. Men det er en del av det. Noen ganger kommer kynnere når du er i bevegelse, og noen ganger er det for å gi beskjed om at du overdriver litt med det du gjør - at du skal ta det rolig og slappe litt av. Kynnere er ofte ubehagelige og krever at du slapper litt av uansett - så jeg gjør det så ofte jeg kan..
indigo25 Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. juli 2010 Ja, da er det nok kynnere jeg har, men synes det er rart at jeg får beskjed om å roe meg ned..gjør jo ikke annet enn å sitte,ligge, slappe av om dagene da jeg har ganske så kraftig BL..er jo stressa inni meg pga det da, kanskje kroppen reagerer på psykisk stress også? Kynnerene er ikke spesielt smertefulle, bare ubehagelige da det presser ganske mye på blæra og det blir ganske hardt spesielt på en side av magen.. Huff, skal være glad når jeg er ferdig med å være gravid jeg. Takker for fine svar!
gakkeliten Skrevet 25. juli 2010 #6 Skrevet 25. juli 2010 jeg får i allefall kynnere av stress.. Skal være litt gla når dette er over jeg også - prøver å kose meg med graviditeten - men blir i stedet oppslukt i diskusjonene om helsedirektoratet driver gjøn med oss eller ikke. Får mye kjeft for holdningene mine (for jeg tror helsedirektoratet driver gjøn med gravide) - og det stresser meg. Har dessuten et myom (muskelknute/cyste) på utsiden av livmor - opp mot navlen, så noen kynnere treffer den skikkelig vondt - kjennes ut som om magen skal revne... Best å slappe litt mer av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå