Gå til innhold

SEX

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte har dere sex? Og når mener dere at et forhold er dødt i forhold til hvor ofte enn har sex?

Jeg har mistet masse lyst etter at siste frøkna kom . har vel hatt sex bare 4-5 ggr på 1,5 år. Joda, det er ikke til å skryte av. Men jeg føler rett og slett ikke for det. Er jo gla i mannen min, men synes han er ekkel lissom. Ikke det at han har gjort moe annet enn før, men uff ja. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Kanskje det er noen der ute som har det på samme måte. ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du. Jeg tenker at om et forhold er over eller ikke, det er et valg man tar. De fleste forhold er mulige å redde om BEGGE parter er innstilt på det, tror jeg. Når det gjelder ditt forhold og sex, så har jeg flere forslag til hva som kan skurre. Hvordan er arbeidsfordelingen med barn og hjem? Deler dere på ting, eller sitter han i sofaen og venter på å bli oppvarta, for så å forvente seg et fyrverkeri i senga etterpå? Og hvordan er han på å bli med på ting som du har lyst til? Feks gjøre ting som en familie, gi deg litt massasje når du er sliten, vise deg omsorg? Altså, er det noe menn trenger å forstå, så er det at egoisme og latskap er de største lystdreperne for en kvinne. Men bli med henne på en fjelltur en gang i blant (eller noe annet hun liker), gjerne uten at hun trenger å be om det. Og vis litt omtanke/omsorg, som å la henne sove lenge en morgen og ha frokosten klar når hun står opp, så kommer hun til å tenne på deg som hun aldri har gjort før. Jeg har faktisk kommet så langt i mitt forhold, at jeg sier fra om sånne ting; "hvis du aldri viser meg omtanke eller blir med på ting jeg liker, så kommer det til å drepe lysten". Hvis derimot mannen din er av den omsorgsfulle typen og du ikke savner noe, så kan det jo faktisk hende at du må anstrenge deg litt mer. Ikke bare ta den lette utveien og legge deg og sove straks du havner i senga. Vet det er det mest fristende i en travel hverdag, men det er drepen for forholdet. Gi beskjed om at du trenger tid på å tenne, og bruk mye tid på å kose og "bli klar".

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei.

Jeg og samboeren min har veldig snart vært sammen i fem år.

Vi har nok sex minst 2 ganger uka noen ganger mer andre ganger mindre.

Jeg tror en kan si at forholdet er dødt når en ikke lenger er glad i den personen en deler livet sitt med.

Jeg føler defintivt ikke forhold skal basert på sex. Men er klart at det er ett aspekt ved forholdet.

Jeg bruker ofte å tenke fine tanker om samboeren min. kanskje derfor jeg holder følelsene vedlike.

Jeg tror absolutt at en kan føle seg aseksuell etter en graviditet. Det har jeg hørt at andre også har opplevd.

Men er det slik, at du tenner på andre menn enn han du er sammen med. Ville jeg vel tatt turen innom tenkeboksen.

Håper noe av dette var til hjelp.

Klem

• 2 uker senere...
Skrevet

Er det mannen din du har mista lysten på, eller er det sex generelt? For det er jo ikke samme sak. Hvis du kjenner at du blir kåt av andre ting enn sex med mannen din, så har du et stort problem i forhold til han.

Hvis det er sexlysten som er borte, så tror jeg helt sikkert at den kommer tilbake (snakker av erfaring her - jeg og mannen hadde sex et par ganger på et helt år...). Det finnes muligheter for å skape gnister i et forhold man tror er døden nær. Men hva som gjør at man får ekstra sommerfugler i magen må jo avgjøres av enhver i sær. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...