Gå til innhold

I min drømmeverden

Anbefalte innlegg

Skrevet

skulle det vært like vanskelig å få barn/bli gravid som det det er å adoptere et barn. Like mange tester, vurderinger og analyser - for å se om du er skikket til å ta deg av et barn.

Tenk så fint vi kunne fått det om alle barn vokste opp i et hjem med oppegående omsorgspersoner som visste hvordan man skal ta seg av barn.

For herrejesus så mange fjerne foreldre det finnes! En god knippe representert på disse forumene. Alt fra direkte omsorgssvikt til unge umodne foreldre som tror de gjør ting riktig, og lar barna ligge og gråte lenge alene. Grøss og gru.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I min drømmeverden hadde folk vært ærlige med hverandre og ikke spredd dritt om gud og hverman så fort man fikk sjansjen... Vidre hadde det vært en grunnleggende respekt for menesker i alle situasjoner, vi hadde vært høfflige med hverandre og godtatt at ikke alle er som oss selv. I denne verden hadde det ikke vært krig eller fattigdom og alle hadde hatt det bra.

Men som sagt, drømmer er drømmer og rosa elefanter kan jo ikke fly...

Skrevet

Min oppfatning er ikke at adoptiv- eller fosterforeldre er bedre skikket til å ta seg av barn enn folk flest. At man er gift og har god økonomi eller hva kravene er, gir ingen garanti. Kjenner tre mennesker som er adopterte, og ingen av dem hadde noen spesielt god oppvekst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...